Janneke van der Horst - Ik weet hoe jongens huilen (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Janneke van der Horst - Ik weet hoe jongens huilen (debuut)

Berichtdoor Marjo » 10 Jun 2008, 12:27

Weer een debuut met verhalen.
Ook deze schrijfster weet hoe ze de pen moet hanteren, er staan een paar mooie verhalen in, maar ik heb zelf een beetje genoeg van al die verhalenbundels...

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/janneke-van-der-horst

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 10 Jun 2008, 13:33

Ja, ik heb ook een beetje dat de verhalenbundels wel leuk zijn voor een keer maar niet teveel achter elkaar.
Het is net of je een beetje een 'sprookjesboek' aan het lezen bent.
Hoe leuk de verhalen ook zijn een echte binding krijg je niet met de personages, terwijl je dat wel krijgt bij een volledige roman.
Maar ik moet zeggen je beschrijving maakt wel nieuwsgierig.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 10 Jun 2008, 16:54

Een verhaaltje voor het slapen gaan dan..zo krijg je het boek makkelijk weggelezen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 10 Jun 2008, 20:21

Gaat vast lukken!

Dettie

PetraO.
Berichten: 395
Lid geworden op: 29 Dec 2004, 13:42
Contact:

Berichtdoor PetraO. » 22 Dec 2008, 00:51

Tja, wat zal ik zeggen. In eerste instantie viel het boek me tegen. Leuke verhalen voor jeugdbladen als Passionate en Propira Cures dacht ik. Later vond ik ze toch wel goed, vooral dat verhaal over het dikke jongetje in het meisjesvoetbalelftal. Over het geheel zou ik zeggen: veelbelovende schrijver, maar ze heeft haar weg nog niet helemaal gevonden. Ze heeft al wel een duidelijke eigen stem. Daarom komt ze op mijn persoonlijke lijst boven Sneeuweieren.
Ook dit gaat voorbij.

jeanette
Berichten: 291
Lid geworden op: 27 Apr 2008, 11:45

Berichtdoor jeanette » 12 Jan 2009, 23:57

Had meer van deze verhalenbundel verwacht...

Het verhaal over het voetballen vond ik ook het meest geslaagd.

Maar ik ben wel benieuwd naar een roman van deze schrijfster!

Jeannette

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 05 Apr 2009, 11:49

En ook Elvira heeft een verslag geschreven

zie http://www.leestafel.info/janneke-van-der-horst

---
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 05 Apr 2009, 12:47

Gek hé hoe meningen verschillen! Ik lees echt niet graag verhalenbundels (vandaar ook geen overkill bij mij), maar deze vond ik héél geslaagd. Inderdaad echt een eigen stem, en ik vond ze gewoon goed gevonden, prettig geschreven, niet té strak omkaderd in de zin van dat ik het wel leuk vindt om ergens middenin gegooid te worden. Ja, mij is het bevallen, mijn favoriet tot nu toe. (Sneeuweieren en Zeewater is zout komen volgende week binnen)
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Khim
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 Apr 2009, 21:23

Berichtdoor Khim » 05 Apr 2009, 12:49

Zo af en toe is een verhalenbundel wel leuk om te lezen. Niet veel achter elkaar.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 05 Apr 2009, 13:16

Ik heb deze bundel uit.

Ik ben niet zo'n verhalenbundelliefhebber, en ook bij deze bundel is mijn bezwaar weer dat ik net als ik "in"het verhaal zit het alweer is afgelopen,
maar in het genre is het zeker een goed boek.
Niet dat álle verhalen blijven hangen, wat dat betreft moest ik nog denken aan de bundel van Annelies Verbeke, waarbij dit wel het geval was,
maar ook bij deze bundel waren er wel een paar verhalen die indruk maakte. Het verhaal van het jongetje in het meisjesvoetbalteam inderdaad,
e n wat mij betreft toch ook wel het verhaal " een dandy en een prinsesje", over een vader en zijn dochter en het op het oog perfecte dag.

Wil

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 21 Apr 2009, 17:24

Ook ik ben niet zo'n "verhalen"lezer. Toch moet ik toegeven dat Janneke van der Horst een prettige en scherpe pen heeft. De meeste verhalen heb ik met veel plezier gelezen. Met volle borst vooruit, Parijs en Een dandy en een prinsesje maakten op mij veel indruk. Een goed debuut, benieuwd wanneer zij zich eens waagt aan een roman.

groetjes, irene


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 29 gasten