Lev Bont: ik ga k.t (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Lev Bont: ik ga k.t (debuut)

Berichtdoor Marjo » 01 Jun 2008, 13:24

http://users.skynet.be/beatola/publiola ... 3more.html

Of dit zal blijven staan als een debuutnominatie? Als dichter is de man al bekend meen ik, en eigenlijk is dit boek een gedicht.

Ha ha, de titel kwam niet door de censuur...

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/lev-bont

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 02 Jun 2008, 09:52

Ik zit wel een beetje te grinniken Marjo.

Bij Gigaboek staat het onder 'poeziebundels'

Zou je nu onbewust toch een poëziebundel hebben gelezen? :D

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 02 Jun 2008, 11:04

Ja, zou zomaar kunnen.. het ligt er tussen in, maar dat schreef ik al in het verslag.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Jun 2008, 13:54

Nee een poëziebundel is het niet, poëtisch proza is het wel.

Mijn verslag staat op de site http://www.leestafel.info/lev-bont

Dettie
die marjo bedankt voor het sturen.
Laatst gewijzigd door Dettie op 13 Jun 2009, 08:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Jun 2008, 20:53

Waarom staat dat woord dat je hier niet kan zetten, wel gewoon in jouw verslag???
Ik houd niet van poëzie, dat is bekend, maar ik vond dit boek dus wel beter dan dat van Johan Kelders. Jij noemt het schreeuwen, en misschien is het dat wel, maar het dringt wel echt tot je door..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Jun 2008, 21:15

Waarom staat dat woord dat je hier niet kan zetten, wel gewoon in jouw verslag???


Omdat niemand kan reageren op de site. Ook de zoekmachines niet die op de 'woorden-die-je-hier-niet-kan-zetten' zoeken en dan spam plaatsen n.a.v. die woorden.
Daarom ben ik hier op het forum zo streng. Ik ben nu al dagelijks bergen nep-inschrijvingen op het forum aan het wegwerken.
Als hier op het forum zo'n woord geplaatst wordt dan werkt dat zelfs door tot in mijn mail en krijg ik daar ook bergen spam binnen.

Ik houd niet van poëzie, dat is bekend, maar ik vond dit boek dus wel beter dan dat van Johan Kelders. Jij noemt het schreeuwen, en misschien is het dat wel, maar het dringt wel echt tot je door..

Ja ik kon geen ander woord dan schreeuwen bedenken. Hij eist aandacht voor zichzelf, 'schreeuwt' zijn ellende eruit. Kelders was meer beschouwend, meer omgeving gericht.
Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Jun 2008, 16:13

Als je me nu over deze twee boeken verteld had toen ik ze nog niet gelezen had, zou ik gedacht hebben dat ik het boek van Kelders mooier zou vinden. Dat is niet zo dus.
Zo zie je maar hoe de mening van een ander en de manier waarop die vertelt een ander kan beïnvloeden. Je moet het gewoon zelf ondervinden..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 13 Jun 2008, 17:54

Ja daar heb je gelijk in Marjo. Je raakt op een of andere manier toch beïnvloedt. Als iemand mij een boek aanraadt die weet wat ik mooi vind, dan begin ik al anders aan het boek.

Dettie

Gast

Berichtdoor Gast » 04 Okt 2008, 22:19

Beste lezers,
Ik ben getroffen door de wat hier over mijn werk gezegd wordt.
Met groetjes, Lev Bont

Gast

Berichtdoor Gast » 04 Okt 2008, 22:22

Besterds, nobody is perfect, ik al helemaal niet. Ik bedoel slechts de taalfout ( overbodige woordje de ) in het vorige bericht. Ik neem aan dat het jullie worst zal zijn, mij in ieder geval wel. Fijn wens ik jullie, en ik ga mijn bed(je) in, LevJe

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Okt 2008, 23:08

Beste lev,

Welkom op het forum.
Hier op het forum wordt er erg weinig over je werk gezegd maar onze recensies zeggen al hoe we je boek vinden.

Welterusten.

Dettie
die ook haar bed in gaat.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Okt 2008, 11:25

Dettie,
Goedenmorgen.
Het weinige dat erover gezegd wordt verrast me al daar er weinig tot geen publiciteit aan het boekje besteed is. Maar een enkeling heeft het gelezen. Ik denk dat tien mensen al veel is.
Dettie je hebt gelijk als je, als een van de weinigen, zegt : nee een poëziebundel is het niet, poëtisch proza is het wel.
De meesten lazen zo beroerd dat ze niet eens in de gaten hebben dat het één verhaal is. Tja ... maar niet dat ik me daar druk om maak hoor ...nou tot zover ..groeten vanuit een herfstachtig Haerlem aan Zee, Lev

ps : ik vraag me opeens af waarom er hier nep-inschrijvingen zouden zijn ... wat is daarvan de lol

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Okt 2008, 13:24

Dettie,
Ik heb het al een paar keer bij Gigaboek aangekaart dat het verkeerd staat onder poёziebundels en dat het onder korte verhalen o.i.d. hoort te vallen. Maar het is water naar de Noordzee dragen ... men luistert niet naar me. Verder kan ik er ook nix aan doen, dag, Lev

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Okt 2008, 13:25

Wat gebeurt er met de trema in poezie als ik dat post ..??? Lev

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Okt 2008, 13:27

Dettie, ik vergat je nog dank te zeggen voor het welkom aan boord van dit forum, thnx again. Lijkt me leuk hiero, Lev

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Okt 2008, 13:34

Vertel eens, Lev waar ligt je hart? Ga je richting proza? Of blijf je bij de gedichies..

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Okt 2008, 14:01

Hoi Marjo,

Mijn hart ligt bij het woord. Momenteel ben ik een roman aan het maken. Voorheen, vroeger, heb ik een tv-spel gemaakt, te weten Dag in, Dag uit, dat door de Avro is uitgezonden. Daarnaast heb ik, ook in het Stenen Tijdperk, een aantal hoorspelen gemaakt die door de KRO zijn uitgezonden. En dichies ja, dichies benne leuk.
Heb ik je vraag naar behoren beantwoord Marjo ..? Ja hè.
Groeten vanuit een nu mega-nat Haerlempie, Lev

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Okt 2008, 14:17

Net zo nat Tilburg groet terug..Dank voor het antwoord!
Ik ben zeer benieuwd naar dat boek..

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Okt 2008, 15:59

Marjo, leuk dat je benieuwd bent maar het duurt nog even want ik ben nog aan het begin, bij pagina 58 en de bedoeling is dat het er ongeveer een tweehonderd gaan worden. Dus ben ik nog wel even zoet en van de straat. Is mijn lust en mijn leven hoor, groet Lev

mira
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 Aug 2008, 20:37

Berichtdoor mira » 05 Okt 2008, 16:32

Hé Marjo

ik lees nu pas dit boekenverslag.
Je bent op de goede weg, wat gedichies betreft, denk ik zo. Ooit word je misschien een fan ;) !
Als de titel de lading niet dekt, waarom dan zo'n titel, om opgemerkt te worden?
Misschien kan de heer Lev daar zelf op antwoorden.
Maar wees dan aub behoedzaam met je woorden, SPAM loert alom.

mira

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Okt 2008, 16:38

Hoi Mira,
Ik heb niet gezegd dat de titel de lading niet dekt en ik geloof iemand anders, Marjo of Dettie, ook niet. Dus heb ik een vraagteken hieromtrent. Overigens vind de heer Lev, ikke dus, dat de titel de lading wel degelijk dekt, groet, Lev

mira
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 Aug 2008, 20:37

Berichtdoor mira » 05 Okt 2008, 17:14

SORRY, ik heb het verslag van Marjo te snel gelezen.
Er staat : de titel dekt de lading helemaal (ik heb nog steeds problemen met 'quoten').
Toch vind ik die titel wat provocerend. Maar ja, Dimitri Verhulst doet het in Vlaanderen ook (zie zijn laatste boek).

mira

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Okt 2008, 17:51

Mira,
Vergisssen/verkeerd lezen is menselijk, nietwaar.
Jij vindt de titel wat provocerend ( je goed recht ).
Maar wat is er mis met provoceren ..?
Tell me, asje wilt, groet, Lev

mira
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 Aug 2008, 20:37

Berichtdoor mira » 06 Okt 2008, 19:53

Lev zegt:
Jij vindt de titel wat provocerend ( je goed recht ).
Maar wat is er mis met provoceren ..?

Niet zo'n gemakkelijke vraag, Lev. Misschien omdat provocatie, naar mijn gevoel dicht ligt bij sensatiezucht, en dat is soms wat gemakkelijk.

mira

Lev

Berichtdoor Lev » 11 Okt 2008, 16:20

Hoi Mira, volgens mijn sla je de plank volslagen mis - no offense at ol.
M.i. ( en ik sta hier zekerz niet in allenig ) is sensatiezucht iets heel anders dan provocatie. Waarom provoceert een mens ... ?
Een vd redenen is bv de boel wakker te schudden of mensen op iets te wijzen, usw. Sensatie is totaal iets anders ..eigenlijk begrijp ik niet dat je deze dingen met elkaar verwart, nou dat was is het, dag,en groet vanuit een ZONNIG Haerlemp aan Zee, Lev


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten