Carel Donck - De nachtmoeder (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25820
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Carel Donck - De nachtmoeder (debuut)

Berichtdoor Marjo » 29 Mei 2008, 21:36

Een leven na de dood, waarbij je de levens van je nabestaanden niet alleen kan zien, maar ook beïnvloeden? Gelukkig is het maar een sprookje.. of toch niet?

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/carel-donck

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44006
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Mei 2008, 11:13

Alweer een boek dat ik niet hoef te lezen.
Wat me opvalt is dat er zelden vrolijke boeken zijn, gewoon een lekker verhaal waar je vrolijk van wordt.

Heb nu ook een debutant gelezen waarvan ik zeker weet dat jij (Marjo) na 50 bladzijden zegt dit hoeft voor mij niet. Brusselmans maar dan grover, erger. Ook al niet vrolijk makend.
(Verslag volgt nog)

Dettie

Marjo
Berichten: 25820
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Mei 2008, 13:24

Scheelt portokosten..

Maar eigenlijk vind ik een lekker verhaal van je vrolijk van wordt niet veel aan, als het niet meer is. Als je een boek als 'Bruidsvlucht' neemt, daar was gelukkig meer in te beleven dan alleen maar leuk'.
Maar daar was ik al niet zo enthouisiast over als jullie.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44006
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Mei 2008, 13:56

Maar eigenlijk vind ik een lekker verhaal waar je vrolijk van wordt niet veel aan, als het niet meer is


Joe Speedboot was ook vrolijk vond ik en dat had ook meer dan 'alleen maar' vrolijk.
Ik word af en toe zo moe van al die ellendeverhalen. Het enige wat soms nog vrolijk is, is een kinderboek. Maar ook daar is de laatste tijd de tendens veel drama en ellende.

Dettie

Marjo
Berichten: 25820
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Mei 2008, 14:11

Speedboot vrolijk? Zo is het niet blijven hangen. Als je me nu vraagt wat ik er nog van weet, dan herinner ik me een diep-tragisch verhaal.
Maar er moet natuurlijk altijd een probleem zijn, anders heb je geen verhaal, zelfs in een vrolijk boek. Ik moet er eens diep over denken wat ik nou nog een vrolijk boek vond..

Marjo
Berichten: 25820
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Mei 2008, 14:14

Even zoeken en ik vind een boek van Jasper Fforde. Dat wekt vrolijke herinneringen op. En die veredelde romans van naamgenoot Katie Fforde of Rosemary Pilcher, die ook.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44006
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Mei 2008, 19:52

Speedboot vrolijk? Zo is het niet blijven hangen. Als je me nu vraagt wat ik er nog van weet, dan herinner ik me een diep-tragisch verhaal.


Wat ik vrolijk vond is dat Joe Speedboot iedereen stimuleerde. Hij wist iedereen enthousiast te krijgen en mensen weer moed te geven om aan iets te beginnen. Hij gaf de mensen weer geloof in hun eigen kracht en kunnen.
Hoe tragisch het lot ook was van de verlamde jongen, Joe gaf het een wending zodat er ook door die jongen weer plezier gevoeld werd en toekomst gezien werd. Dat vond ik de grote kracht van het boek.

Dettie

Marjo
Berichten: 25820
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 31 Mei 2008, 12:28

Allemaal waar, maar dat maakt een boek nog geen vrolijk geheel. Je kan er als lezer iets positiefs uithalen. Maar dat kan je met het boek uit dit item ook, en ook met 'geheime visite'.. Maar zoiets is geheel aan de lezer, van je insteek, je karakter, je stemming, je verleden en weet ik wat al meer.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten