Stella Braam: Ik blijf thuis

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Stella Braam: Ik blijf thuis

Berichtdoor Marjo » 30 Mar 2008, 12:52

Schokkend relaas over de manier waarop de zorg met mensen omspringt.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/stella-braam

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 02 Apr 2008, 14:59

Ja het is echt vreselijk. Je wordt in een kamer met andere mensen gestopt, hebt geen enkele privacy meer enz. enz.
Ik ken iemand die nu middenin een zo'n, zeer schrijnende, situatie zit.
De overgang van thuis zijn in je eigen buurt en bij je eigen mensen of tussen mensen te zitten die niet meer weten waar ze zijn en waar je geen gesprek mee kan voeren is walgelijk. Mensonwaardig.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 02 Apr 2008, 16:44

Dit boek gaat over de fase daarvoor: hoe lastig het is om thuis de zorg te krijgen die je nodig hebt. De regering roept dat ze mensen zo lang mogelijk thuis willen houden maar in de praktijk werkt dat dus niet zo..

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 02 Apr 2008, 21:00

Marjo schreef:Dit boek gaat over de fase daarvoor: hoe lastig het is om thuis de zorg te krijgen die je nodig hebt. De regering roept dat ze mensen zo lang mogelijk thuis willen houden maar in de praktijk werkt dat dus niet zo..


Had ik het nog geen uur geleden met mijn moeder over aan de telefoon. Mijn vader en zij wonen nog zelfstandig in een seniorenwoning (bijna 80 en bijna 73) maar hebben allebei 's ochtends en 's avonds thuiszorg nodig. Daarnaast hebben ze nog alfahulp. Ze wonen in een dorp vlak onder Groningen en zijn niet anders dan vol lof over de zorg die ze krijgen. Ze weten dat het ook anders kan, dus knijpen ze beide (of liever gezegd: alle vier de) handen dicht dat het bij hen anders gaat! Niets dan lof, lof, lof.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 03 Apr 2008, 08:10

Houden zo, zou ik zeggen!


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten