Henriette Bernier - Une femme empêchée

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Henriette Bernier - Une femme empêchée

Berichtdoor Dettie » 07 Mar 2008, 17:33

Het tweede teleurstellende boek in 2008 voor mij. De flaptekst heeft het over een roman in een sobere en ingehouden stijl. Naar mijn mening is die een omschrijving voor saai en een beetje leeg.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/henriette-bernier

Elvira
Laatst gewijzigd door Dettie op 17 Apr 2009, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 07 Mar 2008, 21:02

Nu heb ik er geen kijk op, maar kun je aan Franse boeken zien of het een bepaald soort boek is? Ik bedoel: had je tevoren kunnen weten dat het was wat het is gebleken?

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 08 Mar 2008, 15:41

Ja, misschien wel. Je kan afgaan op de flaptekst en zo. Het probleem met die sombere licht naturalistische romans is dat ze soms verrassend mooi kunnen zijn...

En verder begrijp ik je vraag niet zo heel goed... ik denk niet dat het voor Franse boeken anders werkt dan voor Nederlandse. Ook daar herken je vlotjes chicklits en zo eruit. Alleen zijn er veel meer Franstalige uitgeverijen die hun boeken erg sober uitgeven. Met alleen de titel en de auteur op de kaft bijvoorbeeld, en dan moet je echt helemaal afgaan op de flaptekst... (als die er al is)
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 09 Mar 2008, 00:01

Het kan ook zijn dat het aan de taal ligt. Als ik in de bieb wel eens snuffel tussen de Franse boeken dan heb ik meer moeite om een idee te krijgen wat voor soort boek het is. Dat zou voor jou een stuk makkelijker kunnen liggen omdat je meer vertrouwd bent met de taal, ik weet dat niet.
Die soberheid, ja, dat ook, dat maakt het lastig.
Ik weet van mezelf dat ik er moeite mee heb, dus daarom vroeg ik het, of dat voor jou ook geldt.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten