Zadie Smith - Witte tanden

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Zadie Smith - Witte tanden

Berichtdoor Roel » 09 Nov 2004, 12:00

Een opmerkelijk debuut van deze engelse. Ik heb bijna 2 maanden over die 460 pagina's in het engels gelezen. Het is een zeer actueel boek door de moord op Theo van Gogh.

Lees verder... klik hier http://www.leestafel.info/zadie-smith

Roel

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 09 Nov 2004, 17:07

Ik heb het boek gelezen rotor en het is inderdaad geweldig! Had het niet willen missen! Het begin, wat je terecht niet verklapt, is al bijzonder en zo blijft het hele boek bijzonder.
Ik plaats je verslag op de site. Bedankt!

Bernadet

monique
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 Mar 2006, 10:37
Locatie: Denhelder
Contact:

zadie smith

Berichtdoor monique » 10 Mar 2006, 10:50

Hallo!Ik heb het boek witte tanden bijna uit en nu las ik dat er nog een boek van zadie smith moet zijn.Hoe heet het en wat is het isbn nummer?Witte tanden is een heerlijk boek en ik wil graag meer van deze schrijfster lezen

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 10 Mar 2006, 11:09

Welkom bij Leestafel Monique

Ja heerlijk boek hè Monique, vond ik ook. Af en toe hilarsich, af en toe ontroerend en zoals rotor zegt af en toe schokkend.

Haar andere boek heet Over schoonheid
Paperback | 415 Pagina's | Prometheus BV Vassallucci, Uitgeverij | 2005
ISBN: 9044606387

Met Over schoonheid keert Zadie Smith terug naar de stijl van Witte tanden, haar door pers en publiek bejubelde debuut. In deze boeiende en meeslepende roman beschrijft ze de rivaliteit tussen twee moderne gezinnen, het ene blank, het andere zwart.

Jerome Belsey probeert keer op keer zijn vader te e-mailen, maar deze weigert te antwoorden. Jerome verblijft in Londen, bij de familie Kipps, terwijl zijn vader, Howard, op een universiteit in de Verenigde Staten lesgeeft. Al snel wordt duidelijk waarom Howard niets meer met Jerome t emaken wil hebben: Jerome woont tijdelijk bij Monty Kipps, een hoogleraar kunstgeschiedenis die het werk van Howard in een publiekelijke polemiek de grond in heeft geboord.

De situatie wordt onhoudbaar voor Howard als Jerome schrijft dat hij verliefd is geworden op Kipps' dochter en met haar zal trouwen. Howard stapt in het vliegtuig, vastberaden zijn zoon om te praten.

Over schoonheid is een vlotte en bij vlagen zeer humoristisch geschreven roman over het moderne gezinsleven. Het boek past in de sfeer van het werk van Jonathan Franzen.
Oorspronkelijke titel: On beauty
Vertaald door: Servaas Goddijn
Laatst gewijzigd door Dettie op 10 Mar 2006, 11:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 10 Mar 2006, 11:10

Zadie Smith / De Handtekeningenman

We leven in een wereld van tekens, en Alex-Li Tandem handelt erin: hij is verkoper van handtekeningen. Dat maakt hem tot een klein radartje in de wereldwijde machine van hebzucht, want het is zijn baan om jacht te maken op deze namen op papier, om ze te verzamelen, te verkopen, en ze af en toe te vervalsen, en dit alles om de mensen datgene te geven wat ze willen: een klein beetje roem.

Maar wat wil Alex? Eigenlijk niets anders dan de terugkeer van zijn vader, de herinstallatie van een almachtige god, het einde van religie, iets tegen zijn hoofdpijn, drie verschillende meisjes, oneindige genade en de zeer zeldzame handtekening van de ster van de stomme film, Kitty Alexander.

Van Londen naar New York volgt Alex het papieren spoor van de enige handtekening die hem ooit iets heeft kunnen schelen. Terwijl hij verzamelaars en oplichters probeert te ontwijken, is Alex, geheel tegen de heersende tijdgeest in, op weg naar zijn verlossing: het vinden van het enige deel van hemzelf dat niet gesigneerd kan worden, laat staan verzameld of verkocht…

De Handtekeningenman is de langverwachte tweede roman van Zadie Smith (1975). Eerder schreef zij Witte tanden, dat een wereldwijde bestseller werd, zeer goede kritieken kreeg en vele literaire prijzen won.

De Handtekeningenman / Zadie Smith
oorspr. titel: The Autograph Man
oorspr. taal: Engels
vertalers: T. Ploeger, K. van Gerwen, G.J. de Vries
isbn: 90 44601717
aantal blz.: 288
bindwijze: paperback
uitgeverij: Prometheus

monique
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 Mar 2006, 10:37
Locatie: Denhelder
Contact:

Berichtdoor monique » 10 Mar 2006, 11:43

Heel hartelijk bedankt!Dit gaat me weer heel veel leesplezier opleveren.Zadie Smith is echt ontzettend goed.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 10 Mar 2006, 12:43

Waarom vond ik hier nou niks aan?
Ik heb het niet eens tot de 50 pagina's gered..

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 10 Mar 2006, 12:47

Misschien was de satire niet aan jou besteed?

Marjo schreef:Waarom vond ik hier nou niks aan?
Ik heb het niet eens tot de 50 pagina's gered..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 10 Mar 2006, 12:48

Gewoon nog een keer proberen Marjo. Misschien was je net niet in de goede stemming voor dit boek.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 10 Mar 2006, 12:53

Ik ben niet eens zo ver gekomen dat er iets satirisch te bekennen viel ben ik bang. Wie weet pak ik het nog eens. Want het is wel waar dat ik soms niet in de stemming ben voor een bepaald boek.

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 10 Mar 2006, 14:27

Witte tanden staat hier al een jaar of 5 in de boekenkast. Ik ben er indertijd in begonnen. Pakte het net weer uit de kast. Op bladzijde 67 steekt een plakmemootje: eens opnieuw lezen als ik in de juiste stemming ben.
Marjo is blijkbaar niet de enige.

Groetjes, Irene

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 10 Mar 2006, 22:29

Hè, gelukkig..


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten