Judith Visser - Tinseltown

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Judith Visser - Tinseltown

Berichtdoor Dettie » 13 Okt 2007, 13:59

In het boek Tegengif werd Kim bedrogen door haar vriend. Ze besloot daarop de prositutie in te gaan om zo een antiphatie tegen mannen op te bouwen. Nooit zou ze meer gekwetst worden...
In Tinseltown treffen we Kim opnieuw aan.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/judith-visser

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 14 Mei 2009, 21:51, 2 keer totaal gewijzigd.

gordana
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 Apr 2006, 12:26

Berichtdoor gordana » 12 Nov 2007, 13:11

Tsja Judith Visser... Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet altijd even goed weet wat ik van haar boeken moet denken. Gaat het nu echt om het verhaal of is het verhaal een denkmantel om op verantwoorde wijze van een seksboekje literatuur te maken? Ik heb dit boek overigens niet gelezen. Tegengif was aardig maar het lijkt me allemaal zo veel van hetzelfde. Of zie ik dat verkeerd? Ik snap de hype niet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Nov 2007, 14:36

Nou echt een seksboek vond ik Tegengif niet. Ik denk dat de ophef is dat een vrouw eens over mannen schrijft.
Van mannen is het algemeen geaccepteerd dat zij vrouwen op een seksuele manier beschrijven, nu is dat eens andersom gedaan en dat is natuurlijk héél wat anders!! Dan ontstaat er commotie.

Tinseltown is toch wel een heel ander verhaal. Het gaat meer over de waanzin in Amerika wat betreft het uiterlijk, hoe ver mensen daar in gaan. (en dat is heel ver) Anorexia wordt gewoon geaccepteerd. Niemand maakt zich zorgen daarover. Zelfs de winkels spelen er op in. Waanzin ten top. Daarnaast is er een thrillerelement over een verdwenen vriendin en een relatie met een getrouwde man.
Ik denk dat Judith Visser eerder heilige huisjes omver gooit door de dingen 'waar je niet over spreekt' vrij nuchter te benoemen.

Dettie

gordana
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 Apr 2006, 12:26

Berichtdoor gordana » 16 Nov 2007, 20:02

Wat is dan het verschil met de boeken van Jackie Collins en andere (Amerikaanse) schrijfsters? Qua onderwerp bedoel ik dan. Er zijn al erg veel romans over de schijn van Hollywood.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 17 Nov 2007, 23:47

Waarschijnlijk het nuchtere Hollandse commentaar erbij.
Ik heb niet de indruk dat Jackie Collins alles zo recht voor z'n raap zegt als Judith Visser, tenminste wat ik me van haar boeken kan herinneren. Bij JC gaat het meer om de glamour. Judith Visser laat letterlijk zien hoe idioot iedereen bezig is.

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 25 Nov 2007, 17:05

Ik heb Tinseltown gisteren gelezen. Vond het wel een vermakelijk boek; niet echt vergelijkbaar met Jackie Collins. Dat is toch meer de glamour en veel meer en groter dan in dit boek.
Ik heb Tegengif niet gelezen. Dit boek vond ik wel aardig, waarbij Kim op een geloofwaardige, aardige manier uit de verf komt. Ik vond het heel begrijpelijk hoe ze er alles aan doet om te weten te komen wat er met Patricia is gebeurd wanneer zij niet van het vliegveld wordt gehaald, maar hoe zij dan zomaar kan genieten van haar vakantie wanneer een wildvreemde vertelt dat Patricia naar haar zieke moeder in Brazilië is gegaan zonder haar beste vriendin te informeren, vind ik vreemd.
Afijn, leuk boek, maar naar mijn idee niet meer dan 13 in een dozijn. Het einde belooft eigenlijk wel een derde deel in zich (hoe gaat de verhouding met Manuel zich verder ontwikkelen) maar of ik daar belangstelling voor zal hebben weet ik nog niet.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten