Tim Krabbé: Kathy's dochter

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Tim Krabbé: Kathy's dochter

Berichtdoor Marjo » 15 Okt 2004, 12:55

Tim Krabbé ontmoet de dochter van een oude liefde, en krijgt met haar een korte, maar hevige relatie, zoals met de moeder.

Lees verder, http://www.leestafel.info/tim-krabbe

Marjo
Laatst gewijzigd door Marjo op 05 Mei 2009, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 20 Okt 2004, 18:06

Dit verhaal doet me heel erg denken aan een ander boek wat ik gelezen heb maar ik kan niet op de titel komen. Ook dochter die contact zoekt enz.
Tim Krabbé was nog op t.v. bij Goedemorgen Nederland. Hij heeft een nieuw boek geschreven. Daphne Bunskoek vond het een schitterend boek.
Op een of andere manier hebben de boeken van Krabbé mij nooit aangetrokken. Ik denk ook niet dat ik dit boek ga lezen.

bernadet

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 21 Okt 2004, 12:38

Ik heb tot nog toe maar een boek gelezen van Tim Krabb'e. Maar voor dat ik dat boek tot mij nam, heb ik eerst de verfilming gezien. Dat was "De Grot" met een geweldige rol van Fedja van Huêt. Maar in een ander opzicht van viel de film tegen, een mooie film, maar ook te dunnetjes. Ik had meer diepgang verwacht nadat ik een bespreking ervan had gelezen. Dat viel dus tegen. Daarna het boek uit de bib gehaald, dat is dus Het gouden ei van Tim Krabbé. Nu zag ik dat de regisseur zijn best gedaan had, maar dat er niet meer uit te halen was. Het boek is als een spannende thriller geschreven en dat is het ook; literair mag je het niet noemen. Ik verwacht niet dat andere boeken van Krabbé meer diepgang zullen tonen; ik denk gewoon dat hij een schrijver van luchtigere boeken is.

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Okt 2004, 12:54

Dat is geen enkel probleem, luchtige boeken moeten ook geschreven worden. Het Gouden Ei is inderdaad een lekker leesboek, meer niet. Maar Kathy's dochter is zelfs dat niet..

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 21 Okt 2004, 15:27

Hallo Marjo,
Ik heb er wel van genoten.
En ja luchtige boeken moeten er ook zijn. Maar ik zie die luchtigheid dan graag gecombineerd met diepgang, zonder dat dit de luchtigheid in de weg zit. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan Meneer Sommer van Patrick Susskind, boeken van Ward Ruslinck, Jos Vandeloo en Johan Daisne.

Maar jij bedoelt met luchtige boeken, eigenlijk geen literaire boeken?
Eerder het thriller/detective genre. Ik heb niet zoveel in dit genre gelezen, een slordige 30 Agatha Christie's dat wel, maar verder eigenlijk nauwelijks iets.

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Okt 2004, 22:31

Luchtige boeken zijn niet literair nee. Waarmee ik niet beweer dat literaire boeken geen luchtigheid kunnen of mogen bevatten, ik ben het met je eens dat diepgang het belangrijkste is.
Een literair boek moet blijven hangen, moet je aan het denken zetten.
Een boek dat alleen maar luchtig is, beklijft niet. Kan lekker weg lezen, maar eenmaal dichtgeslagen is het vergeten.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten