Stefan Zweig - Schaaknovelle

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Stefan Zweig - Schaaknovelle

Berichtdoor Roel » 29 Mei 2007, 21:41

Dit kleine verhaal wordt verteld vanaf een passagiersschip waar de verteller door zijn vriend geattendeerd wordt op de wereldschaakkampioen Mirko Czentovics. Zijn vriend vertelt het verhaal van deze uit een arm gezin afkomstige, tot mislukken gedoemde jongen. Op school presteert hij niks en zijn ouders weten niet wat ze met hem aan moeten, totdat door toeval zijn schaaktalent wordt ontdekt...

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/stefan-zweig

Roel

Gast

Berichtdoor Gast » 30 Mei 2007, 08:31

Het is al heel lang geleden, Roel, dat ik dit pareltje nog gelezen heb. Kan mij alleen maar aansluiten bij de laatste paragraaf van je voorstelling.
Rutger

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 30 Mei 2007, 09:20

Sinds ik Raus der Verwandlung (posthuum verschenen) gelezen heb, wist ik dat Zweig een schrijver was om rekening mee te houden. Die roman heb ik daarna ook in een prachtige gebonden uitgave gekocht.

Ik heb net de autobiografie "Die Welt von Gestern" gelezen. Hiervan volgt binnenkort een verslag. Ik kan in ieder geval zeggen, dat dit een boeiende kijk op het verleden van Europa is.

Ik heb naast Schachnovelle en genoemde autobiografie ook nog de roman "Ungeduld des Herzens" aangeschaft.

Rutger schreef:Het is al heel lang geleden, Roel, dat ik dit pareltje nog gelezen heb. Kan mij alleen maar aansluiten bij de laatste paragraaf van je voorstelling.
Rutger


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten