A.M. Homes - Dit boek redt je leven

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

A.M. Homes - Dit boek redt je leven

Berichtdoor Dettie » 10 Mei 2007, 15:18

Richard, woonachtig in Los Angeles, is rijk, heeft een mooi huis, prijzige kunstwerken aan de muur, mooie Mercedes, een werkster die er elke dag is, een dietiste die zijn uitgebalanceerde maaltijden klaarmaakt, een filmster als buurman, kortom, Richard heeft alles waar velen van dromen.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/amy-michael-homes

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 28 Jun 2010, 19:45, 3 keer totaal gewijzigd.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 Mei 2007, 14:33

Ik vond het ook een prettig boek.

vrgr, Desiree

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Okt 2010, 20:57

Prettig, ja dat wel, maar die boodschap doet mij dan weer niets.

Lees maar: http://www.leestafel.info/amy-michael-homes

Marjo

EvaW
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 Jan 2010, 11:39
Locatie: Den Haag

Berichtdoor EvaW » 11 Okt 2010, 21:19

Nee de boodschap is inderdaad zeker niet nieuw en wat dat betreft is de titel misschien wel wat pretentieus. Ik denk overigens dat dit gewoon een lokkertje is en het past ook wel bij dat Amerikaanse wat het boek over zich heeft.

Ik heb het boek zelf ook gelezen en vond het wel een prettig boek. Dat Amerikaanse (en het geld maakt niet gelukkig thema) vond ik wel wat hebben in dit geval, zonder te erg te worden. Verder niet het type boek waar je er veel van achter elkaar wilt lezen, maar zo voor een keer leuk voor de afwisseling.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 14 Okt 2010, 19:14

Ik heb het boek in april 2007 gelezen en dit was mijn reactie:
Een zeer vermakelijk boek! Ik had meer een roman verwacht waarin Richard met zijn dierbaren wordt herenigd en eind goed al goed. Dat is het zeker niet, Richard wordt gaandeweg een beter mens en kan daardoor beter met andere mensen uit zijn omgeving - die steeds groter wordt - omgaan. Zijn kring wordt steeds groter: Anhil de donutbakker en zijn vrouw, Cynthia die een liefdeloos gezin ontvlucht, zijn buurman Nic de romanschrijver, Malibu de hond die op een dag zomaar aan komt lopen en zelfs zijn eigen zoon Ben waar hij weer een soort van band mee opbouwt.Hij "ziet" mensen weer staan, waardoor de pijn, waar alles mee begon, verwerkt wordt en hij zelfs zijn verleden weer herinnert. Mede dankzij "dokter"Lusardi.
Een citaat uit het boek (Nic tegen Richard): "Soms kun je niets doen voor de mensen voor wie je eigenlijk iets zou moeten doen, ook niet voor jezelf, maar wel voor iemand anders, een vreemde. Fred is een vreemde. Mijn vreemde".

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: A.M. Homes - Dit boek redt je leven

Berichtdoor Joanazinha » 01 Dec 2012, 19:46

Ik heb vandaag haar nieuwe boek gekocht: Vergeef ons. Ziet er weer erg mooi uit, gaat voorlopig heel eventjes op de leesstapel.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: A.M. Homes - Dit boek redt je leven

Berichtdoor Dettie » 01 Dec 2012, 20:31

o ja! Nu ik de verslagen weer lees komt het helemaal terug. Bijzonder boek was dit.
Ik wist niet dat er een nieuwe uit was. Veel leesplezier Joanazinha!

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten