Amélie Nothomb - Antichrista

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Roel

Amélie Nothomb - Antichrista

Berichtdoor Roel » 25 Apr 2007, 11:54

Blanche, 16 jaar jong, studeert politicologie aan een universiteit. Haar leven tot dan toe kenmerkt zich door gebrek aan vriendschap, eenzaamheid en onopvallendheid. Plotseling krijgt ze contact met een andere 16 jarige, een zekere Christa. Deze Christa haalt haar uit haar isolement, maar daarvoor moet Blanche ook een hoge prijs betalen. Blanche begrijpt niet waarom Christa interesse in haar toont; ze is juist het tegendeel van spontaan, extravert en geliefd bij veel anderen. Christa dringt zich zo slinks op, dat ze het voor elkaar krijgt dat ze een dag in de week bij Blanche mag logeren. Blanche merkt dat haar ouders als een blok voor de charme’s van haar vallen. Blanche wordt steeds meer een vreemde in haar eigen huis; zelfs haar kamer is niet meer veilig voor Christa’s invloed. Dan besluit Blanche dat het genoeg is geweest en zoekt ze haar op in haar eigen omgeving, om haar te ontmaskeren.
Nothomb schrijft vlot; makkelijk te lezen zinnen, maar iets in haar zinnen, zorgt ervoor dat de lezer meteen in het verhaal komt. Over twee opgroeiende meisjes is al vele malen geschreven, maar Nothomb weet daar boven uit te stijgen. Op de momenten dat ze dieper ingaat op de persoonlijke ontwikkeling van de meisjes stijgt ze echt uit boven de doorsnee, maar dat gebeurt helaas te weinig; het blijven maar enkele momenten. Niettemin is dit een goed geschreven boek, dat zowel pubers, als volwassenen kan aanspreken.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 26 Apr 2007, 10:04

Ik heb je verslag bij het andere item gezet Roel

http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=2918

Roel

Berichtdoor Roel » 14 Mei 2007, 16:18

Hallo Dettie,

Het is toch zo dat er meerdere verslagen van hetzelfde boek geplaatst mogen worden?
Ik vraag dat omdat er opgemerkt werd dat er al een verslag op het forum geplaatst was. En getuige de meerdere verslagen van hetzelfde boek, is dit geen probleem. Ik persoonlijk juich dit toe, omdat er op die manier ook verschillen in mening aan het licht kunnen komen.

Ik vermoed dat het wel de bedoeling is, dat het nieuwe verslag onder het eerdere geplaatst wordt, in het forum bedoel ik; zodat jij het daarna (mits voldoende lengte) met afbeelding van de omslag, op de recensiepagina kunt plaatsen.

Klopt dat zo?

Dettie schreef:Ik heb je verslag bij het andere item gezet Roel

http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=2918

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 14 Mei 2007, 16:31

Roel schreef:Ik vermoed dat het wel de bedoeling is, dat het nieuwe verslag onder het eerdere geplaatst wordt, in het forum bedoel ik; zodat jij het daarna (mits voldoende lengte) met afbeelding van de omslag, op de recensiepagina kunt plaatsen.

Klopt dat zo?

Ja dat klopt Roel en het allerhandigste voor mij is als je het verslag (ook)naar mij stuurt dettie@leestafel.info
Als het op het forum geplaatst wordt kan ik het wel eens over het hoofd zien vanwege de vele berichten die er staan.

Groetjes
Dettie

Roel

Berichtdoor Roel » 16 Mei 2007, 10:28

Zal ik in vervolg doen, dat wist ik helemaal niet.
Dat voorkomt ook, dat iemands noeste arbeid over het hoofd kan worden gezien.

Dettie schreef:Klopt dat zo?

Ja dat klopt Roel en het allerhandigste voor mij is als je het verslag (ook)naar mij stuurt dettie@leestafel.info
Als het op het forum geplaatst wordt kan ik het wel eens over het hoofd zien vanwege de vele berichten die er staan.

Groetjes
Dettie

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 16 Mei 2007, 12:55

Dat voorkomt ook, dat iemands noeste arbeid over het hoofd kan worden gezien.

Precies!

Dettie

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”