Louis van Dievel: De Pruimelaarstraat

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Louis van Dievel: De Pruimelaarstraat

Berichtdoor Marjo » 05 Mar 2007, 17:56

Een verhaal over een misdaad zonder dat de misdadiger of zijn daden in het middelpunt staan. Boeiend en apart.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/louis-van-dievel

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 07 Mar 2007, 22:32

Er is vorig jaar of twee jaar geleden een Frans dorp geweest waar ook iets ergs gebeurd was. Iedereen maakte iedereen zwart. Ik heb daar een reportage over gezien en het was ongelooflijk hoe die bewoners de schuld op elkaar probeerden af te schuiven.

Daar doet dit verhaal me aan denken.

Dettie

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 08 Mar 2007, 00:05

En je weet niet meer wat of waar?
Ik heb intussen van iemand die uit dat dorp komt (Muizen) gehoord dat het inderdaad veel indruk gemaakt heeft op de bewoners van de straat van de moordenaar, en dat het eigenlijk een aardige jongen was (waar heb ik dat meer gehoord?). Die persoon zei ook dat hij sommige personen toch wel herkende, maar van Dievel heeft zijn personages natuurlijk gewoon menselijke eigenschappen meegegeven, die je altijd wel in iemand kunt herkennen.
Maar het is hier eigenlijk niet zozeer zo dat men elkaar zwart maakt. Iedereen heeft geheimen, en doordat ze bang zijn dat het uitkomt verraden ze zichzelf eigenlijk. En waar ze vroeger een andere kant inkeken als er iets niet door de beugel kon (iedereen wist er dan van) werden de "daders"' er nu wel op aangekeken. Men wilde liever geen aandacht op de eigen daden, dus werd er aandacht besteed aan die van een ander.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 08 Mar 2007, 09:31

In dat Franse plaatsje was het echt erg. Eigenlijk werd het hele dorp beschuldigd van seksueel misbruik van kinderen. De een beschuldigde de ander nog harder dan de ander. Hele dorp op zijn kop en wat er nou wel en niet waar was???
Ik weet de naam van dat dorp niet meer Marjo.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten