Gie Bogaert: Opklaringen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Gie Bogaert: Opklaringen

Berichtdoor Marjo » 04 Mar 2007, 12:49

Prachtig boek. Bedankt voor de tip Inge!!

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/gie-bogaert

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Mar 2007, 13:06

Het klinkt inderdaad heel erg mooi, ook de zinnen die je erbij gevoegd hebt zijn prachtig.

Dettie

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Re: Gie Bogaert: Opklaringen

Berichtdoor Roel » 05 Mar 2007, 10:57

Marjo,

Je leest weer als tierelier!
Ik heb dit weekend ook een boekje uitgelezen. Een novelle van ETA Hoffmann, Das Fraulein von Scuderi (1818). 76 bladzijden in het Duits. Dit is pas mijn vijfde boek van dit jaar. Eco's Baudolina begint op te schieten en Vestdijk's De verminkte apollo gaat ook niet slecht.
Daarnaast kwam ik zaterdag een boek tegen, waar ik in de kerstvakantie stevig in had zitten lezen, maar dat ik daarna totaal uit het oog verloren was: Die Welt von Gestern van Stefan Zweig. Ik maakte de boekenkast open en zag het staan, ik dacht verroest daar was ik ook in bezig! Zodra ik iets in een boekenkast stop, vergeet ik vaak het bestaan ervan! Heb jij dat nooit? Maar nu zit het weer in mijn geheugen.

Trouwens deze Belgische schrijver is mij totaal onbekend.

Marjo schreef:Prachtig boek. Bedankt voor de tip Inge!!

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/boekenarchief ... ple48.html

Marjo

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Mar 2007, 11:28

Ik kende hem ook niet vor Inge hem noemde.
Boeken waar ik in bezig ben verdwijnen bij niet uit het zicht, of ze liggen hier beneden naast de computer, of boven naast mijn bed. Ze gaan pas weer de boekenkast in als ik ze uit heb..en het huis uit als ik niet van plan ben om verder te lezen, dat kan ook.

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 05 Mar 2007, 14:59

Ik heb geen keus, er staan al zoveel boeken op de plank boven mijn bed, dat ik er geen meer bij kan zetten, zonder dat de plank uit de muur komt!
Dus als je ze uit zicht legt is bij jou ook de kans groot dat je ze vergeet?
Nee, zo rigoreus gaat het bij mij er niet aan toe, die blijven dan wel liggen tot echt nood aan de man komt, wat ruimte betreft.
Jij bent dus wel een echte opruimer als ik dat zo hoor.

Marjo schreef:Ik kende hem ook niet vor Inge hem noemde.
Boeken waar ik in bezig ben verdwijnen bij niet uit het zicht, of ze liggen hier beneden naast de computer, of boven naast mijn bed. Ze gaan pas weer de boekenkast in als ik ze uit heb..en het huis uit als ik niet van plan ben om verder te lezen, dat kan ook.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Mar 2007, 16:20

Nou..een echte opruimer??
Maar ik heb wel graag alles op orde ja, zodat ik terug kan vinden wat ik zoek. Als ik een boek moet hebben, weet ik vrijwel altijd waar ik het zoeken moet..op welke etage, in welke kast. Als je het zo bedoelt dan ben ik een opruimer.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten