K. Schippers - Eerste indrukken

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

K. Schippers - Eerste indrukken

Berichtdoor Marjo » 11 Jan 2007, 22:39

Het valt niet mee om dit boek te volgen, je moet in kronkels denken.. volgens mij maakt Schippers daarom soms fouten, maar misschien ligt het wel aan mij..
Het is zeker de moeite waard..

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/k-schippers

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Jan 2007, 16:07

je moet in kronkels denken..


Dat was ook mijn bezwaar bij Waar was je nou .
Dat vond ik ook moeilijk te volgen, zeker op het eind.

Ik moet gelijk denken aan De langverwachte van Benali, daarin wordt begonnen met een kind dat nog in de baarmoeder zit en ook dingen vertelt. Daarvan vond ik de schrijfstijl niet te volgen. Zweefde alle kanten op (vind ik).
Fons Jansen?? heeft ooit eens een conference gehouden over een kind tijdens de geboorte en daarna, dat ooms en tantes enz. allemaal van die kiekiekoekoe geluidjes maken.

Dat is de fantasie van de schrijver en dat lijkt me ook zo bijzonder aan schrijven, je hebt alles zelf in de hand, en alles kan, ook een kind van 3 dat zich alles herinnert. En dan nog zo schrijven dat het aannemelijk wordt. Dat is Schippers klaarblijkelijk niet gelukt?

Dettie
die op dreef is vandaag, jij blij...

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Jan 2007, 17:45

Reacties zijn altijd leuk hoor..zelfs al zijn ze kritisch!

Het verhaal is inderdaad niet zo aannemelijk, maar Schippers vertelt heel vlot, en brengt dingen naar voren waarover je eens lekker kan gaan zitten filosoferen. Dus vlieg je door dit boek..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Jan 2007, 17:54

Het jongere kind weet niet dat het haar eigen beeltenis weergeeft. Dat weet het kind van drie wel.

Staat er in je verslag. Bedoel je dat ze nog verder terug gaat dan de 3 jaar, dat ze naar een nog jongere leeftijd van haar kijkt?

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 12 Jan 2007, 17:57

Het kind van drie is de verteller, en ze vertelt inderdaad over haar verleden, vanaf een maand of zeven schat ik..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 13 Jan 2007, 14:16

Het is wel origineel gevonden, een kind van 3 met een verleden...

Dettie

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 18 Jan 2007, 19:01

het doet me denken aan "Vaselientjes kleuterpraat" van Eli Asser. Haar papa schreef het, maar wel vanuit haar perspectief. Geweldig boekje is het geworden, ik hoop het op de kop te kunnen tikken in De Slegte, ik las het als veertienjarige en moet nog steeds glimlachen als ik eraan terugdenk. Er bestaat ook een versie met haar babypraat.
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten