Marion Zimmer Bradley - Heksenlicht

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Marion Zimmer Bradley - Heksenlicht

Berichtdoor Dettie » 19 Sep 2004, 15:45

Op een goede dag wordt Winter Musgrave – beursmakelaar op Wall Street – tot haar verbijstering wakker in een oude boerderij in de Hudson-vallei, vlakbij Glastonbury.
Er zitten grote gaten in haar geheugen – ze weet niet wanneer ze naar de boerderij is gekomen, of hoe. Alles wat ze weet is dat het bijna lente is. Iedere ochtend bij het wakker worden staan alle ramen en deuren van de boerderij open, ook al weet ze zeker dat ze die de avond ervoor heeft vergrendeld. En iedere ochtend vindt ze een dood dier voor haar deur, leeggebloed en aan flarden gescheurd.

Lees verder

http://www.leestafel.info/marion-zimmer-bradley

Een recensie geschreven door Miranda Mei

Heel erg bedankt Miranda!
Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 14 Mei 2009, 14:37, 5 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 19 Sep 2004, 22:04

Hoi Miranda,

Ik moet bekennen dat ik nevelen van Avalon niet gelezen heb!
Dit boek lijkt me gruwelijk spannend!
Is het meer een boek over hekserij of meer over de psychologische kanten van een mens? Omdat je ook die kliniek noemt in je verslag.

Groetjes
Bernadet

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 19 Sep 2004, 22:10

Heel interessante beschrijving, Miranda. Geeft me zin om eens met dit genre te beginnen! Ben namelijk een fan van SF films, maar ben eigenaardig genoeg nog nooit aan de boeken beginnen lezen (behalve ooit eens één Stephen King, maar te lang geleden om me daar nog iets van te herinneren) wellicht omdat er zoooo veel te lezen valt.

Groetjes. Tiba.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 19 Sep 2004, 23:14

De nevelen van Avalon heb ik ook niet gelezen :oops: :oops:, al is het wel een heel bekend boek. Ik denk dat het erg mysterieus is en ja, het trekt me wel aan .... straks trek ik me terug in een tentje op een onbewoond eiland..... en neem al die fantastische boeken mee...je hoort dan een jaartje niet meer van mij :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: !

Groetjes. Tiba.

lizzy
Berichten: 174
Lid geworden op: 17 Mei 2004, 20:14

Berichtdoor lizzy » 20 Sep 2004, 22:23

Ik heb "Nevelen van Avalon" wel gelezen. Was erg onder de indruk, weet ik nog. Het verhaal van Koning Arthur vanuit het vrouwelijk gezichtspunt. Zeer de moeite waard.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Sep 2004, 14:40

maar eh ... Hoe lijkt jullie het boek heksenlicht?
Ik vind vaak dat occulte nogal griezelig en heksen eigenlijk ook. Echter als ik deze beschrijving lees dan lijkt het me wel een heel spannend boek. Wat denken jullie?

bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 22 Sep 2004, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 21 Sep 2004, 15:12

voor zover ik me kan herinneren heb ik nevelen van avalon nooit gelezen. Maar als het op dit boek lijkt zal ik het zeker eens lezen. Ik hou van zo'n boeken.

Jammer dat ik me in de bib weer geen enkele titel kon herinneren anders had ik heksenlicht zeker meegebracht.

groetjes Inge

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 21 Sep 2004, 15:40

Nog effen een vraagje. Weet iemand hierop het antwoord? Is geestenlicht en heksenlicht misschien hetzelfde boek???????

groetjes Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Sep 2004, 15:51

Heksenlicht is, na het eerder verschenen Geestenlicht, het tweede deel in deze serie.



Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 22 Sep 2004, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 22 Sep 2004, 18:27

Ik ben geestenlicht aan het lezen. Is ook een fantastich boek. Ik heb in 1 avond 1/3 van het boek gelezen.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 22 Sep 2004, 23:41

Klinkt leuk. Nu nog Heksenlicht, Inge.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Okt 2004, 18:03

Heee Inge, heb het boek al uit?
Ik ben zo benieuwd!!!

Bernadet

lizzy
Berichten: 174
Lid geworden op: 17 Mei 2004, 20:14

Berichtdoor lizzy » 01 Okt 2004, 20:52

Na nog eens nagedacht te hebben, dat doe ik soms, "De nevelen van Avalon" heb ik nooit als SF beschouwd. Ik heb dat toch meer als een Historische roman beschouwd, net als "Stormen over Troje".

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 04 Okt 2004, 11:12

Ik heb het al een eind uit :? sorry ik had er niet eens aan gedacht om te reageren :? . Ben al druk in de movo tapes en alhoewel ik het niet mis vind is het toch een boek waar je je hoofd moet bijhouden omdat de verhalen zo door elkaar lopen.
Nu geestenlicht: ik vond het een prachtig boek, zo spannend alhoewel ook een beetje doorzichtig. Marjo is het in heksenlicht ook zo dat je op een bepaald moment gaat gaan vermoeden wat er aan de hand is?
Ik zal in ieder geval heksenlicht en dodenlicht ook nog lezen. Benieuwd hoe die twee in elkaar steken. De serie van avalon zou ik ook willen lezen. Ik denk dat ik vroeger 1 of 2 delen gelezen heb maar kan op geen honderd uren meer zeggen hoe het gaat dus zou ze willen herlezen en de volgende ook lezen.
pppppppppppfffffffffffffffffffff tijd tijd tijd :shock: :shock:

groetjes Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Okt 2004, 13:31

Doe je wel een beetje rustig aan Inge?
Geestenlicht ben ik ook benieuwd naar. Nevelen van Avalon moet erg mooi zijn heb ik al van veel mensen gehoord.
Het was overigens Miranda Mei die heksenlicht heeft gelezen. We zijn zo gewend dat Marjo artikelen schrijft he.

Groetjes
bernadet

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Okt 2004, 16:42

Ik zat me net af te vragen..ik ken dit boek helemaal niet. Maar ik hoef er ook niet op te antwoorden.

Miranda Mei
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 Okt 2004, 00:25
Locatie: Friesland
Contact:

heksenlicht

Berichtdoor Miranda Mei » 07 Okt 2004, 12:07

'Heksenlicht' is vooral een spannend boek. Niet zó spannend dat je het niet meer weg kunt leggen, maar wel zo boeiend, dat je het uitgelezen móet hebben, dus je pakt het - met onderbrekingen - graag weer op. Het boek is te dik om in één keer uit te lezen. Op een gegeven moment komt de ontknoping langzaamaan in zicht. Maar tot het einde toe blijft het spannend. Zo lees ik mijn boeken het liefst ook, in dit genre.
Het paranormale en occulte in dit boek is niet van dien aard dat het ongeloofwaardig overkomt. De meeste verschijnselen die zich voordoen zijn wel bekend in de paranormale wereld. Ik vind dat een extra dimensie geven aan het verhaal. Als je uitgaat van de stelling dat er meer is tussen hemel en aarde dan wij kunnen zien en je combineert dat met een sekte, dan is er heel veel mogelijk. Maar het blijft natuurlijk wel fantasy. ;)


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten