Nathalie Koch - Streken (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Nathalie Koch - Streken (debuut)

Berichtdoor Dettie » 14 Dec 2006, 13:38

Arthur Bronckhorst, groeit op met zijn broer Alexander. Beiden zijn zéér muzikaal en hebben een vader die op een veeleisende manier probeert het uiterste uit zijn zoons te halen. Hij zorgt ervoor dat de broers als het ware een concurrentieslag aangaan.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/natalie-koch

Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 14 Dec 2006, 21:46

Klinkt goed! De fragmenten die je opgenomen hebt zijn veelbelovend. Mooi geschreven. En ik hou wel van boeken met muziek :lol:

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Dec 2006, 22:03

Het is ook echt een aanrader berdine.

Bernadet

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 21 Mar 2007, 21:57

Een heel mooi debuut. Prachtig geschreven, alsof ze dit al jaren doet! Vooral de passages waarin ze over de muziek schrijft zijn muziek op zich. Meeslepend. Voor zover het verhaal wordt verteld vanuit Arthur Bronckhorst is het in de hij-vorm en verleden tijd; daartussen staan de stukken die vanuit Chrissie worden geschreven, in de ik-vorm en de tegenwoordige tijd. Dat maakt het speels en geeft het boek meerwaarde. Natalie Koch wordt vast een heel groot schrijfster. Ha, en ik heb alvast een gesigneerd boek! :lol: :lol:

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Mar 2007, 09:12

Ja mooi boek hè. De liefde voor muziek spat eraf.
Ze is bezig met haar tweede boek las ik in haar biografie.
http://www.nataliekoch.nl/bio.htm

Zag jij aankomen hoe het zat berdine?

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 22 Mar 2007, 16:19

Nou met haar tweede boek is ze volgens eigen zeggen pas in haar hoofd bezig. Daar schijn je een tijdje op te moeten broeden. Bovendien heeft ze het nu te druk met al die publiciteit. Maar goed, dat is ook "bezig zijn met je tweede boek", hè!
Nee ik had het niet door, vond dat eigenlijk ook een beetje goedkoop, maar ze werkt het dan weer zò (of zó?) mooi uit, dat ik haar dat vergeef. Haar zinnen vloeien schijnbaar moeiteloos. Geen enkele vergelijking komt geforceerd over. Wat schrijfstijl betreft torent ze ver boven, soms gerenommeerde schrijvers uit.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Mar 2007, 16:35

Wat schrijfstijl betreft torent ze ver boven, soms gerenommeerde schrijvers uit
.

Nou, dat vond ik nou ook!

Dettie

librije
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 Dec 2006, 16:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contact:

Berichtdoor librije » 22 Mar 2007, 17:38

Ja hoor, jullie hebben je best gedaan! :lol: Het boekverslag is uitgeprint en in de map: "Beslist nog lezen" gestopt. :roll:
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Mar 2007, 18:15

*grijns* :mrgreen:

janna

Berichtdoor janna » 30 Mar 2007, 08:23

"Beslist nog lezen" is zeker op z'n plaats. Het is inderdaad een prachtig boek. Ze beschrijft op een geweldige manier de familieverhoudingen van de Bronckhorsts en ze schrijft over situaties zodat je ze echt voor je ziet (of liever nog: soms zit je er gewoon IN), maar het mooiste vond ik misschien nog wel hoe ze muziek zo kan beschrijven dat je het bijna hoort.
Echt een aanrader.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Mar 2007, 09:49

Ja mooi he janna! Ik ben altijd bang dat ik té enthousiast ben en te hoge verwachtingen schep, maar inderdaad zoals zij dat cello spelen beschrijft! Het spat er gewoon vanaf. Je ziet en hoort het bijna.
En ook zo mooi hoe verschillend die twee broers tegen muziek aankijken.
Ik heb in ieder geval genoten van het boek.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Mei 2007, 17:13

De 40-jarige cellist, Arthur Bronckhorst, geeft concerten in Londen en doet gelijk maar wat masterclasses. Daar ontmoet hij een jonge celliste, Chrissie, zeventien jaar oud ze, die duidelijk veel talent heeft. Hij valt niet alleen voor haar muziek, maar ook voor haar zelf. Dat is niet de eerste keer: hij is getrouwd, en heeft een minnares, en beiden verwijten hem zijn rokkenjagerij.
Maar deze keer is het hem ernst: hij wil Chrissie verder les geven, een flatje voor haar kopen, zeker als ze ook verliefd blijkt op hem (denkt hij). De man wordt geschetst als een grote egoïst, die al in zijn jonge jaren erg jaloers was op zijn eveneens talentvolle jongere broer. Hij gebruikte diens compositie voor cello, en erkende daarbij niet dat het zijn eigen werk niet was. Alexander, de broer, verdween, en ze hebben elkaar nooit meer teruggezien. Is hij dood?
Arthur is beroemd geworden en is nog steeds een egocentrische man. Hij heeft een chronische pijn aan de schouder, en moet het einde van zijn carrière onder ogen zien. Daar heeft hij moeite mee.
Ook kan hij niet geloven dat Chrissie niet echt op hem zit te wachten, dat ze verliefd is op een ander, dat ze haar vader voorrang geeft boven hem. Ik zal de ontknoping niet verraden, maar Chrissie heeft een verrassing voor hem..

Het verhaal boeide me niet..waarom niet is dan de vraag. Ik weet het niet goed. Ik vind de personages niet aardig, maar dat hoeft ook niet om een boek goed te vinden. De muziek, die toch door alles heen speelt, daar heb ik niets mee. Zou dat het zijn?
Ik ben op het eind er heel snel doorheen gevlogen, het is gewoon niet mijn boek.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Mei 2007, 17:41

Ik was er al bang voor marjo, én over muziek én de houding van Arthur...
not your cup of tea.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Mei 2007, 19:04

En toch is het dat niet alleen.. dat ene boek van Bart van Lierde gaat ook over muziek, ook twee jaloerse broers, en dat beviel me wèl! Waar het 'm dan in zit weet ik niet..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Jul 2007, 17:43

Je verslag staat hier Marjo omdat ik het niet goed geplaatst krijg in het archief. Als ik het naast m'n verslag zet dan wordt het weggedrukt en wordt het een lange sliert met 5 woorden per regel.
Als ik het onder m'n verslag zet dan is het plaatje bijna groter dan het verslag, dus vandaar.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Jul 2007, 20:57

goed hoor.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 31 Mei 2008, 08:20

Natalie Koch uitgenodigd voor Europees debutantenfestival
Debutante Natalie Koch is uitgenodigd voor het Europäisches Festival des Debütromans, het symposium voor nieuwe Europese literatuur. Hier komen debutanten en hun uitgevers uit meer dan tien Europese landen bij elkaar om boeken te promoten en ervaringen uit te wisselen.

"En om contacten te leggen natuurlijk," vertelt Koch aan Boekennieuws.com. "Ik hoop dat er eentje tussen zit die er wel brood in ziet mijn roman Streken in zijn land op de markt te brengen. In het Hongaars of zo, dat lijkt me leuk want dat kan ik niet lezen."

http://www.literaturhaus-sh.de/projekte/909.html

Bron boekennieuws.com

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten