Vier verhalen, echt op zijn Lanoyes: bijna absurde humor die wel raakt..
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/tom-lanoye
Marjo
Tom Lanoye - Een slagerszoon met een brilletje (debuut)
Tom Lanoye - Een slagerszoon met een brilletje (debuut)
Laatst gewijzigd door Marjo op 03 Dec 2006, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben omringd door debielen bijv. Dat is ook cynische humor.
Maar ja je verrast me toch elke keer, ik zou echt niet weten welke boeken je nu aanspreken. Oftewel ik zou geen boek voor je durven kopen.. Soms denk ik dat vindt ze niets (Ritselingen) en dan vind je het wel mooi en omgekeerd.
Het blijft spannend!
Bernadet
Maar ja je verrast me toch elke keer, ik zou echt niet weten welke boeken je nu aanspreken. Oftewel ik zou geen boek voor je durven kopen.. Soms denk ik dat vindt ze niets (Ritselingen) en dan vind je het wel mooi en omgekeerd.
Het blijft spannend!

Bernadet
Gelukkig maar..anders was het zo saai he..
Maar omringd dor debielen is harder, heel anders, vind ik. Ik weet niet helemaal zeker meer, maar ik heb het gevoel dat in dat boek het cynisme anderen raakte, terwijl Lanoye en Verhulst meer zichzelf op de hak lijken te nemen.
Maar omringd dor debielen is harder, heel anders, vind ik. Ik weet niet helemaal zeker meer, maar ik heb het gevoel dat in dat boek het cynisme anderen raakte, terwijl Lanoye en Verhulst meer zichzelf op de hak lijken te nemen.
Laatst gewijzigd door Marjo op 03 Dec 2006, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
ja dat klopt bij Omringd door debielen neemt de schrijver de voorspelbaarheid van mensen op de hak. Het eeuwige, geijkte patroon waarin ze leven.
Ik ben ook bezig in De helaasheid der dingen en het klinkt inderdaad milder terwijl Verhulst toch eigenlijk ook anderen op de hak neemt. (eigenlijk het hele dorp).
Ik ben ook bezig in De helaasheid der dingen en het klinkt inderdaad milder terwijl Verhulst toch eigenlijk ook anderen op de hak neemt. (eigenlijk het hele dorp).
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”