Pierre Bergounioux - dat waren wij

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Pierre Bergounioux - dat waren wij

Berichtdoor Marjo » 24 Sep 2006, 21:12

Het eerste boek dat hij schreef, is "C'était nous"
Ik vond de latere mooier, maar als je de streek kent, (de oevers van de Dordogne) dan spreekt deze zeker aan.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/pierre-bergounioux

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Sep 2006, 16:07

Dat stukje over de slang klinkt wel erg mooi Marjo.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Sep 2006, 18:55

Ik 'moest' zinnen reproduceren van Roel..nu is het in dit boek meer een kwestie van stukjes, van sfeer, niet van losse zinnen. Alhoewel..de eerste zin is ook mooi.
Vooruit dan maar:

" Hoe dun de wand, membraan, laag lucht tussen de twee werelden ook geweest mag zijn, hoe dringend het appèl dat de andere, aan gene zijde, tot ons richtte, nooit is er iets gebeurd."

Na zo'n zin moet je toch doorlezen, niet?

Monus
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 Sep 2006, 15:41
Locatie: Santpoort

Berichtdoor Monus » 26 Sep 2006, 15:51

Marjo, ik kan je verzekeren dat je enorm zult genieten van het boek 'Een stap en dan de volgende' eveneens van Pierre Bergounioux
Monus

Gast

Berichtdoor Gast » 26 Sep 2006, 15:55

Toch maar eens bij de bieb proberen of ik iets van deze auteur van elders kan laten komen!


En Monus: welkom op het forum van leestafel!!

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 26 Sep 2006, 15:59

Ook van mij hartelijk welkom, Monus.

Enne Bergounioux staat nu ook hoog op mijn lijst!

Groetjes. Tiba.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Sep 2006, 18:03

En van deze kant ook hartelijk welkom Monus.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 26 Sep 2006, 21:26

Ik ben blij met iedere aanmoediging van welke zijde ook om Bergounioux te lezen! Dank je, Monus..
Mag ik vragen welke Bergounioux' je hebt gelezen?

Monus
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 Sep 2006, 15:41
Locatie: Santpoort

Bergounioux

Berichtdoor Monus » 27 Sep 2006, 11:27

Hallo,
Tiba, Janna2 en Dettie: hartelijk dank voor jullie woorden van welkom. Dat stimuleert me zeker om vaker 'mee te doen'. Van Bergounioux heb ik alleen dat boek 'Een stap en dan de volgende' gelezen. Onlangs bij een bezoek aan Frankrijk getracht er meerdere te vinden, want bij ons in de bieb hebben ze niets over hem. Ik zocht in Frankrijk in eerste instantie naar dezelfde titel in het Frans, want ik ben benieuwd of ik dat aan kan met mijn Frans: hadden ze niet. Nu heb ik 'Miëtte' gekocht, maar ik ben er nog niet in begonnen. Fijn dat ik nu wat meer titels weet, dan kan ik gerichter zoeken.
Ik hou van allerlei boeken, heb net 'Het leven van Pi' gelezen van Yann Martel en daar was ik ook weg van. Als je houdt van mooie zinnen moet je zeker ook eens het boek van Arundhati Roy lezen: 'De god van kleine dingen'.
Omdat ik veel van lezen houd, heb ik me dit jaar aangemeld voor de kernjury (van 600 leden!) van de NS publieksprijs van dit jaar. Ik wilde dat wel eens meemaken. Naast boeken van Saskia Noort, Esther Verhoef, Heleen van Royen en Kluun zaten ook de boeken van Kader Abdolah 'Het huis van de moskee' en 'Joe Speedboot' van Tommy Wierenga erbij. Het boek van Kader Abdolah vind ik mooi, maar de zinnen zijn nogal kort. Dat stoorde me nogal in het begin. Het boek Joe Speedboot vind ik een aanrader. Zo, nu weten jullie iets meer van me, ik hoop niet dat ik te lang van stof ben zo. Hartelijke groet,
Monus

Gast

Berichtdoor Gast » 27 Sep 2006, 11:57

Leuke reactie Mounus!!

Volgens mij ben je wel op een goeie pek terecht gekomen!!
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft "De god van kleine dingen", een prachtig boek!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Sep 2006, 13:03

Oooo dat zijn inderdaad mooie boeken: Het leven van Pi en De god van kleine dingen.
Ik zag het leven van Pi nog aangeprijst worden in het Vlaamse televisieprogramma Alles uit de kast.

ik wilde eerst niet aan Pi beginnen, leek me zo'n raar verhaaltje maar toen ik eenmaal begonnen was moest het in een keer uitgelezen worden.
Heerlijk en mooi boek.
De god van kleine dingen vond ik aangrijpend zoals met die onaanraakbaren omgegaan werd, ongelooflijk!

Dettie

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 27 Sep 2006, 14:11

Hallo Monus,

Leuk dat je zo snel reageert.
Omdat ik door gebrek aan tijd niet zo'n veellezer ben (én als ik tijd heb zit ik meestal met mijn neus in gedichten voor Leestafel) is de keuze nog veel moeilijker! Van wat je opnoemt heb ik Joe Speedboot (prachtig) en Het leven van Pi (schitterend) gelezen, beide dank zij Leestafel.
Momenteel staan Kader Abdollah (spijkerschrift en het huis van de moskee) en Bergounioux als eerste op mijn lijstje.

Hopelijk treffen we je hier nog vaak aan.

Groetjes. Tiba.

P.S.
1. Leuk dat je je voorstelt. Er is hier ook een item "Voorstellen" onder "Diverse onderwerpen" (niet alle leden lezen dit item hier). Iets voor jou? Daar vind je ook gegevens over een aantal leden.
2. Je schreef:
Dat stimuleert me zeker om vaker 'mee te doen'
. Misschien is meestemmen op het samenleesboek van september een idee (zie homepage)?
3. Hou je soms van poëzie? Kijk dan eens op de poëzieafdeling.
Misschien is daar een dichter of onderwerp naar je zin...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Pierre Bergounioux - dat waren wij

Berichtdoor Dettie » 14 Sep 2011, 17:48

Dit boek is nu een stuk goedkoper te koop bij de uitgever

http://www.vanoorschot.nl/winkel/verhal ... t_id=21840

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Pierre Bergounioux - dat waren wij

Berichtdoor Marjo » 14 Sep 2011, 19:14

Geldt ook voor deze.. en voor de derde.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten