Anny Duperey - Zullen we eens verderop gaan kijken?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Anny Duperey - Zullen we eens verderop gaan kijken?

Berichtdoor Marjo » 13 Aug 2006, 20:28

Duperey weet mensen heel goed neer te zetten, in scherpe psychologische schetsen. Mooi boek.

lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/anny-duperey

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Aug 2006, 11:28

Na je verslag te hebben gelezen wilde ik net vragen hoe je het boek vond, maar het staat hier al, mooi boek.

Ik heb één boek van haar gelezen en vond dat toen ook érg mooi.
Dit verhaal klinkt ook goed. Moet het eens te pakken zien te krijgen.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Aug 2006, 11:31

Ik ben al jaren op zoek naar "le nez du Mazarin", van Duperey. Dat is meen ik nooit vertaald. En ze moet een boek geschreven hebben over haar moeder, stond ooit een stukje in de Libelle, jaren geleden..
Jij weet niet meer welk boek jij gelezen hebt?

Gast

Berichtdoor Gast » 14 Aug 2006, 11:44

Nog nooit iets van gelezen, maar je verslag klinkt erg goed. Weer een "moet ik toch eens lezen"-boek!!
"sugt"

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Aug 2006, 12:14

ja deze marjo en janna heeft hem ook gelezen :D

http://www.leestafel.info/anny-duperey

bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Aug 2006, 12:20

Hier staan al haar boeken (in het frans)

http://anny-duperey.chez-alice.fr/anny-livres.html

en bedoelde je dit marjo?

Schaduw en stilte

Autobiografisch werk waarmee de actrice Anny Duperey in 1992 ook als schrijfster bekend werd. Zij beschrijft op aangrijpende wijze het pijnlijke proces dat zij na meer dan 30 jaar moet doormaken om met de vroegtijdige dood van haar ouders, veroorzaakt door een defecte badgeiser, als zij acht jaar is, in het reine te komen. Haar verhaal van verdrongen jeugdherinneringen wordt fragmentarisch verteld aan de hand van familiefoto's en verstilde zwartwitopnamen van haar vader, een indertijd veelbelovende, jonge fotograaf. Op ruim formaat, mooi uitgegeven boek waarin de foto's, die een wezenlijk onderdeel vormen, goed tot hun recht komen. Ruime druk; prettige bladspiegel. Op het omslag een vrolijke foto van de schrijfster als kind met haar vader.
© Biblion

Oorspronkelijke titel: Le Voile noir
Vertaler: Théo Buckinx

Extra informatie:
ISBN 9044503685
Gebonden, 234 pagina's
Met illustraties
Verschenen: juni 2004
Uitgeverij De Geus


Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Aug 2006, 12:43

Dit boek zal inderdaad wel dat zijn dat ik bedoel. Ik heb het nog nooit in de bieb of een boekwinkel gezien.
Dat van die katten ken ik eigenlijk ook, maar dat sprak me niet zo aan. Volgens het verslag is het evenwel heel anders dan ik dacht!
Maar dat ze kan schrijven dat wist ik al.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 Aug 2006, 12:54

Inderdaad, ik heb "Mensenkatten" ook gelezen.
Toen ik even een en ander over haar opzocht kwam ik dat boek over de verwerking van de vroege dood van haar ouders ook tegen en vond het al zo bekend klinken. Dat kwam natuurlijk door dat kattenboek!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Aug 2006, 14:45

Ja dat kattenboek gaat daar eigenlijk ook over, tenminste een aanloop naar de verwerking van de dood van haar ouders toe. Toen kwam het besef dat ze dat altijd weggedrukt had.

Dat boek Schaduw en stilte is zowel bij bruna als Bol te koop, wel prijzig E 24,90

Bernadet

Gast

Berichtdoor Gast » 14 Aug 2006, 14:48

Tja, duur, en ik vond haar schrijfstijl in ""Mensenkatten" niet zo geweldig dat ik onmiddellijk een ander boek van haar wil gaan lezen. Hoewel het verslag van Marjo wel goed klinkt!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Aug 2006, 15:08

Dat boek heb ik uit de bieb..


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten