Aidan Chambers - Het geheim van de grot (11+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Aidan Chambers - Het geheim van de grot (11+)

Berichtdoor Dettie » 28 Aug 2004, 19:30

William gaat op vakantie met zijn ouders naar Wales, hij heeft er helemaal geen zin en wilde liever net als elk jaar naar een caravan aan zee. Maar zijn moeder wilde eens wat anders.

Lees verder http://www.leestafel.info/aidan-chambers

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 15 Jan 2011, 13:40, 4 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 09 Dec 2004, 22:53

"Ik heb ook de boekjes 'Vertel eens'.... en 'De leesomgeving' gelezen van Chambers. Hoe je kinderen op een goede manier plezier in het lezen kan laten krijgen. Leuke boekjes met goede ideeën, af en toe zichzelf hehalend."
Bovenstaande het laatste deel van het verslag van Bernadet, Hieronder mijn reactie:


Een van de dingen die Chambers graag wil is dat ouders en leerkrachten met de kinderen over de boeken praten. Ik denk dat ze met dit geheim van de grot (seal secret in het Engels, veel mooier) goede aanknopingspunten hebben. De hoofdstukken zij kort en afgerond.
William is een onzeker jongetje, zijn ouders en andere volwassenen luisteren niet naar hem, en nemen de beslissingen vor hem. Prachtig toch om zoiets met een kind te bespreken: hoe vind je dat ik als volwassenen tegenover jou ben? Wil je iets veranderen? Hoe dan? enz...

En op het einde als William het geheim niet verraadt (afgezien van de vraag of dit geloofwaardig is), dan kun je bespreken met kinderen of ze zijn keuze de juiste vinden..en waarom.

Op die manier is het een geslaagd boek, en verder is het voor jongere kinderen een leuk verhaal.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten