In “de verwording” heb ik even mijn weg moeten zoeken. Het boek gaat over een man die met een tombola een verblijf in een bergdorpje wint.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/stefan-brijs
Elviratoverspin
Stefan Brijs - De verwording
Stefan Brijs - De verwording
Laatst gewijzigd door Dettie op 13 Jun 2009, 08:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Effe opgezocht wat ik ervan vond.
Ik weet nog dat ik het ook een vreemd boek vond. Maar eerder spannend vreemd dan chaotisch vreemd. Het is een eind geleden dat ik het gelezen heb dus ik herinner me niet alles exact meer.
Ik herinner me bv. niet dat hij iets gewonnen had met een tombola. Hij was voor zover ik nog weet op vakantie na de dood van 2 vrienden. Met zijn vrouw ging het ook al niet zo goed. Het was een soort "verwerk-vakantie". Hij moest de dood van zijn vrienden verwerken en beslissen of hij bij zijn vrouw bleef of niet.
In dat opzicht is de psychologie rond de persoon goed gevonden. Hij is totaal in de war, ziet dingen die er niet (zichtbaar) zijn.
Ik zou het eens moeten herlezen en mijn notities van school erbij nemen om te kijken wat er toen over gezegd werd. Mijn indruk was toen dat het een vreemd maar goed boek was. Het is in ieder geval voor mij de aanleiding geweest om nog meer boeken van hem te lezen. Ik weet wel nog dat het op school de klas in 2 groepen verdeelde. Ofwel hield je ervan ofwel haatte je het. Er was niemand op de tussenweg.
Inge
Ik weet nog dat ik het ook een vreemd boek vond. Maar eerder spannend vreemd dan chaotisch vreemd. Het is een eind geleden dat ik het gelezen heb dus ik herinner me niet alles exact meer.
Ik herinner me bv. niet dat hij iets gewonnen had met een tombola. Hij was voor zover ik nog weet op vakantie na de dood van 2 vrienden. Met zijn vrouw ging het ook al niet zo goed. Het was een soort "verwerk-vakantie". Hij moest de dood van zijn vrienden verwerken en beslissen of hij bij zijn vrouw bleef of niet.
In dat opzicht is de psychologie rond de persoon goed gevonden. Hij is totaal in de war, ziet dingen die er niet (zichtbaar) zijn.
Ik zou het eens moeten herlezen en mijn notities van school erbij nemen om te kijken wat er toen over gezegd werd. Mijn indruk was toen dat het een vreemd maar goed boek was. Het is in ieder geval voor mij de aanleiding geweest om nog meer boeken van hem te lezen. Ik weet wel nog dat het op school de klas in 2 groepen verdeelde. Ofwel hield je ervan ofwel haatte je het. Er was niemand op de tussenweg.
Inge
Nee ik ben er nog steeds niet in begonnen, ik zit er erg tegenaan te hikken, het ondewerp spreekt me totaal niet aan. Anders gezegd het lijkt mij een erg heftig boek, ik vind klonen iets erg onnatuurlijks en zelfs griezelig, verder heb ik enkele commentaren gelezen en dat maakte het er voor mij niet beter op.
Heb jij het gelezen Berdine?
Bernadet
Heb jij het gelezen Berdine?
Bernadet
Ja, ik heb het al een tijdje uit. Ik vond het een goed boek, al vond ik het einde wel wat vergezocht. Het zit goed in elkaar en leest gemakkelijk. Ondanks het onderwerp is het een licht boek. Heel beeldend geschreven ook, je ziet die dorpsbewoners zó voor je. Brijs heeft het twee keer geschreven. De eerste keer vanuit het gezichtspunt van de drie jongetjes, maar toen kon hij niet alles zo vertellen als hij wou en is dus maar opnieuw begonnen. Hij heeft er 1 1/2 of 2 jaar over gedaan. Een veelschrijver zal het niet worden!
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”