Stefan Brijs - De verwording

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Stefan Brijs - De verwording

Berichtdoor Dettie » 16 Mei 2006, 10:16

In “de verwording” heb ik even mijn weg moeten zoeken. Het boek gaat over een man die met een tombola een verblijf in een bergdorpje wint.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/stefan-brijs


Elviratoverspin
Laatst gewijzigd door Dettie op 13 Jun 2009, 08:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 17 Mei 2006, 07:59

Effe opgezocht wat ik ervan vond.
Ik weet nog dat ik het ook een vreemd boek vond. Maar eerder spannend vreemd dan chaotisch vreemd. Het is een eind geleden dat ik het gelezen heb dus ik herinner me niet alles exact meer.
Ik herinner me bv. niet dat hij iets gewonnen had met een tombola. Hij was voor zover ik nog weet op vakantie na de dood van 2 vrienden. Met zijn vrouw ging het ook al niet zo goed. Het was een soort "verwerk-vakantie". Hij moest de dood van zijn vrienden verwerken en beslissen of hij bij zijn vrouw bleef of niet.
In dat opzicht is de psychologie rond de persoon goed gevonden. Hij is totaal in de war, ziet dingen die er niet (zichtbaar) zijn.
Ik zou het eens moeten herlezen en mijn notities van school erbij nemen om te kijken wat er toen over gezegd werd. Mijn indruk was toen dat het een vreemd maar goed boek was. Het is in ieder geval voor mij de aanleiding geweest om nog meer boeken van hem te lezen. Ik weet wel nog dat het op school de klas in 2 groepen verdeelde. Ofwel hield je ervan ofwel haatte je het. Er was niemand op de tussenweg.

Inge

Gast

Berichtdoor Gast » 18 Mei 2006, 20:05

Voor de liefhebber: het lag vrij goedkoop (ik dacht 7 euro) bij de Slegte.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 18 Mei 2006, 20:10

Pfffff gelukkig, we hebben geen De Slegte in de buurt, dan moeten we naar Alkmaar. En ik ken mezelf als ik in De Slegte ben (of welke boekwinkel dan ook) Geheid dat ik weer thuis kom met boeken en Anna moet nog!! ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 18 Mei 2006, 20:12

Anna krijgt een zware last op haar schouders ...

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 23 Mei 2006, 20:55

Stefan Brijs was tijdens de boekenweek in Breda. Hij vertelde toen dat hij zelf niet meer zo tevreden is over dit boek. Het viel mij nogal tegen, na Arend gelezen te hebben.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Mei 2006, 21:11

Welkom bij Leestafel Berdine,

Zei Stefan Brijs ook nog wat over De engelenmaker?

Groet
Bernadet

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 23 Mei 2006, 21:15

Ja zeker, daar ging het natuurlijk voornamelijk over. Hij kon ook al vertellen dat de filmrechten verkocht zijn, alleen nog niet aan wie.
Ben je al in De Engelenmaker begonnen?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Mei 2006, 21:30

Nee ik ben er nog steeds niet in begonnen, ik zit er erg tegenaan te hikken, het ondewerp spreekt me totaal niet aan. Anders gezegd het lijkt mij een erg heftig boek, ik vind klonen iets erg onnatuurlijks en zelfs griezelig, verder heb ik enkele commentaren gelezen en dat maakte het er voor mij niet beter op.
Heb jij het gelezen Berdine?

Bernadet

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 23 Mei 2006, 21:46

Ja, ik heb het al een tijdje uit. Ik vond het een goed boek, al vond ik het einde wel wat vergezocht. Het zit goed in elkaar en leest gemakkelijk. Ondanks het onderwerp is het een licht boek. Heel beeldend geschreven ook, je ziet die dorpsbewoners zó voor je. Brijs heeft het twee keer geschreven. De eerste keer vanuit het gezichtspunt van de drie jongetjes, maar toen kon hij niet alles zo vertellen als hij wou en is dus maar opnieuw begonnen. Hij heeft er 1 1/2 of 2 jaar over gedaan. Een veelschrijver zal het niet worden!


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten