Arnon Grunberg - Blauwe maandagen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Arnon Grunberg - Blauwe maandagen

Berichtdoor Dettie » 12 Mei 2006, 17:12

Het boek begint als de Arnon 13 jaar is.
Tussen zijn ouders gaat het niet zo goed. Zijn vader moet er dikwijls een paar dagen op uit voor zijn werk en dan mag Arnon mee...

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/arnon-grunberg

Inge
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 12 Mei 2006, 18:32

Mooi verslag, Inge.
Zal toch eens aan Grünberg moeten beginnen.
Jammer genoeg zal dat niet voor direct zijn. Mijnb lijstje is al zooo lang.

Groetjes. Tiba.

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 19 Mei 2006, 11:55

Ik ben een aantal jaren geleden aan zijn debuut begonnen. Heb het opgegeven na 5 bladzijden, omdat ik niet wist wat ik er mee aan moest. Alles wat werd gezegd, werd meteen daarna ontkracht! Humor is mooi, maar dit is absurd in het kwadraat.

gordana
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 Apr 2006, 12:26

Berichtdoor gordana » 23 Mei 2006, 22:54

Ik vond het destijds ook niet zo'n mooi boek. Al die hoerenbezoeken... Ik snapte niet waarom dit nou zulke prijzen heeft gewonnen, maar misschien ben ik wel heel dom. Is iemand bekend met zijn latere werk?

Gast

Berichtdoor Gast » 24 Mei 2006, 12:01

Ik was wel onder de indruk van de Asielzoeker en de Joodse messias, hoewel ik erg moest wennen aan de stijl. Zijn eerste boeken ken ik niet.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Re: Arnon Grunberg - Blauwe maandagen

Berichtdoor Inge » 11 Mar 2016, 18:52

hm... Heb ik dat boek in 2006 gelezen en een verslag gemaakt? Ik heb het net opnieuw gelezen en het zei me duidelijk helemaal niets. Ik kon me zelfs geen fragmenten herinneren. Ik dacht dat het de eerste keer was dat ik het las... Bij deze lezing vind ik het eerder een zielig verhaal. Een jongen met zoveel talenten die alles kapotmaakt, die zichzelf alle kansen ontneemt door de manier waarop hij in het leven staat.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Arnon Grunberg - Blauwe maandagen

Berichtdoor berdine » 11 Mar 2016, 19:32

Oeps, dat betekent niet veel goeds! Opnieuw lezen en dat er dan helemaal niets terugkomt! Ik ben geen Grunberg-fan - ik heb er weliswaar maar twee gelezen - maar dit is geen aanbeveling!

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Re: Arnon Grunberg - Blauwe maandagen

Berichtdoor Inge » 12 Mar 2016, 08:14

Echt helemaal niets. Ik heb geen seconde gehad waarbij ik dacht :"dit heb ik al eens gelezen" terwijl ik dat met andere boeken wel heb. Is inderdaad geen goed teken. En eerlijk gezegd ben ik nu iets negatiever over het boek dan 10 jaar geleden. Waar ik het dan nog iets humoristisch vond hebben vond ik het eerder triest en zielig. Hij verdiende een schop onder zijn achterste.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten