Els Pelgrom - Het onbegonnen feest (10-12 jr)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Els Pelgrom - Het onbegonnen feest (10-12 jr)

Berichtdoor Dettie » 30 Apr 2006, 12:38

Kip, Zeugster, Marter, Pad, Eekhoorn zonder staart en nog meer dieren wonen op de Olifantsberg. Vroeger woonden daar ook mensen maar die zijn allemaal weg op één oud echtpaar na.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/els-pelgrom

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 15 Jun 2010, 16:27, 3 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Apr 2006, 13:07

Dit boek staat in verschillende uitgaven op school. Ik zal het dus zo langzamerhand maar eens gaan lezen!
Soms trekken boeken niet..de titel? de omslag? en dan blijkt het toch heel mooi te zijn!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Apr 2006, 13:51

Ik had ook zoiets Marjo. Zo'n verhaaltje over Kip, Pad, Zeugster...
het trok me niet erg. (Dat had ik ook met Het leven van Pi) Maar ik hoorde er zulke enthousiaste verhalen over dat ik het toch maar ben gaan lezen en heb er zeker geen spijt van!

Bernadet

Sarah
Berichten: 169
Lid geworden op: 19 Jun 2004, 00:30

Berichtdoor Sarah » 30 Apr 2006, 18:34

Ik heb het ook gelezen en vond het een heerlijk boekje. De karaktertjes zijn zo goed uitgewerkt, zo herkenbaar, zo menselijk. Pad, die al snel spijt krijgt van wat hij gezegd heeft, maar het niet over zijn hart kan verkrijgen om zijn vriendjes alle hoop te ontnemen. Marter, de steun en toeverlaat van iedereen, die zo graag wil dat zijn grote vriend terugkomt, terwijl hij diep in zijn hart ook wel weet dat het eigenlijk niet kan. En dan die opschepperige Vlaamse Gaai die geen gelegenheid voorbij laat gaan om uit te leggen dat het leven zoveel beter is als je vleugels hebt en van de grond komt. Je zit het hele verhaal door je hart vast te houden en je bent bang voor het moment dat de hoop van de dieren de bodem in wordt geslagen. Knap gedaan. En dan nog ook nog in hele mooie zinnen! Echt genieten dit boekje.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Apr 2006, 18:57

Ja he Sarah, ik vond het ook zo'n mooi verhaal. Ook het moment dat Marter de foto aan Zeugster laat zien en de tijd dat het noodweer is. Ram en Wolf vond ik ook zo bijzonder. Dieren van weinig woorden...

Bernadet

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 30 Apr 2006, 22:33

Soms trekken boeken niet..de titel? de omslag? en dan blijkt het toch heel mooi te zijn!


Mee eens. Kan ook de naam van de schrijfster zijn. Is een naam die mij niet aantrekt...
Toch even in de bib kijken bij een volgend bezoek.

Groetjes. Tiba.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 20 Jun 2006, 21:00

Het is mooi geschreven dit verhaal, maar ik weet nog steeds niet wat ik er mee moet. Typisch is, Dettie dat ik ook die zin over de invallende herfst had uitgekozen om te quoten!!

Lees het verslag http://www.leestafel.info/els-pelgrom

Marjo


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten