Jacqueline Zirkzee - Het boek van Tristan en Isolde
Jacqueline Zirkzee - Het boek van Tristan en Isolde
Zo bekend als Romeo en Julia zijn Tristan en Isolde niet, maar hun verhaal is wel een paar eeuwen ouder.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/jacqueline-zirkzee
gordana
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/jacqueline-zirkzee
gordana
Laatst gewijzigd door Dettie op 14 Mei 2009, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Marjo schreef:Ik vond Troy niks. Ik houd niet van vechtfilms. Ik kan dan nooit bijhouden wie wie is!
Maar Tristan en Isolde moet meer romantisch zijn toch?
Ja, dat meende ik wel. Ik ben benieuwd, zeker na het lezen van het boek dat ik heb besproken. Qua recensies heb ik uiteenlopende verhalen gehoord, maar dat is meestal zo. De ongeïnspireerde acteerprestaties in Troy verpestten het op zich interessante gegeven voor mij. Ik heb ook altijd moeite om uit elkaar te houden wie wie is in dat soort films.
Ik vond Troy niet heel goed maar ook niet slecht.
Ik hou ook niet van gevechtsscènes, maar hier was ik eerder geïmponeerd door de uibeelding ervan. Ik bedoel: in de Ilias komen heel veel gevechtsscènes voor (ik heb geen idee van het percentage, maar het moet vrij hoog zijn). Ik keek mijn ogen uit naar de voorstelling ervan: de schilden, de wapens, de kleren. Daarom alleen zou ik nog eens terug willen kijken. Ik vond dit heel knap voorgesteld en voorzover ik kan beoordelen vrij juist.
Groetjes. Tiba.
Ik hou ook niet van gevechtsscènes, maar hier was ik eerder geïmponeerd door de uibeelding ervan. Ik bedoel: in de Ilias komen heel veel gevechtsscènes voor (ik heb geen idee van het percentage, maar het moet vrij hoog zijn). Ik keek mijn ogen uit naar de voorstelling ervan: de schilden, de wapens, de kleren. Daarom alleen zou ik nog eens terug willen kijken. Ik vond dit heel knap voorgesteld en voorzover ik kan beoordelen vrij juist.
Groetjes. Tiba.
Ook weer een film die gemengde reacties oproept. Ik heb recensies gelezen waarin men het over een meesterwerk heeft en recensies waarin hij lauw wordt ontvangen. Een film is dus net een boek! En net als bij boeken is het uiteindelijk het publiek dat oordeelt. Ik heb zelf het idee dat de film en het boek van Jacqueline Zirkzee dicht bij elkaar liggen.
Overigens dank voor de complimenten van iedereen. Ik zal in mei proberen nog een roman te recenseren.
Overigens dank voor de complimenten van iedereen. Ik zal in mei proberen nog een roman te recenseren.
Ik heb de film vandaag ook gezien. Het is een mooie film die de moeite waard is, vooral qua sfeer. Een echte bioscoopfilm. Wat wel jammer is dat de acteur die Tristan speelt vooral een lust voor het oog is en weinig inhoud heeft. De diepzinnige teksten komen daardoor niet zo overtuigend over. Maar laat je niet uit de bioscoop weghouden; het is een mooie film en het is aardig om daarna het boek van Jacqueline Zirkzee te lezen. De pocket is 7,95, dus het gokje waard. 

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”