Maaike Kroesbergen: Watertanden (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Maaike Kroesbergen: Watertanden (debuut)

Berichtdoor Marjo » 27 Mar 2006, 22:01

Prachtig boek weer! Er zijn weer een aantal veelbelovende nieuwe schrijvers dit jaar, en Kroesbergen verdient de shortlist te halen!

lees verder.. klik hier http://www.leestafel.info/maaike-kroesbergen

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Mar 2006, 12:30

Gelukkig heb ik het boek hier liggen, uit de bieb. Anders moest ik weer mijn nieuwsgierigheid bedwingen.

Ik vind het wel erg leuk hoor die debutanten lezen. Je weet steeds totaal niet wat je te lezen krijgt omdat je de schrijver niet kent en daardoor ook geen enkele verwachting hebt.

Bernadet

Gast

Berichtdoor Gast » 28 Mar 2006, 22:35

Bernadet schreef:Gelukkig heb ik het boek hier liggen, uit de bieb. Anders moest ik weer mijn nieuwsgierigheid bedwingen.
Bernadet


Beste Benadet, "Boeken hoor je niet te lenen, maar te kopen" :)
Dacht dat die les uit het boek wel overgekomen moest zijn... De uitdaging om dit boek te 'temmen' kwam vooral door de strenge blik die mevrouw Kroesbergen mij toewierp via een foto op de kaft. Tijdens de Boekenweek kocht ik het boek en dat bleek een verstandige keuze. Niet alleen blijkt Kroesbergen kennis te hebben hoe een goed verhaal opgebouwd dient te worden, ook laat ze de indruk achter een muziekliefhebster te zijn door te refereren aan songs die perfect een sfeer weer geven.

Waar in het verleden diverse schrijfsters alleen met hun uiterlijk en excessief optreden in de media de aandacht op hun boek poogden te vestigen, spreekt dit boek voor zichzelf. Al speelt/ is (?) Kroesbergen in haar boek een Lolita, hiervan heeft de uitgever, helaas (?), geen gebruik gemaakt bij de promotie van dit boek.

Ondanks dat ik het binnen enkele dagen uit las, heb ik het niet weten te 'temmen'.... Jammer dat dit boek niet meer aandacht heeft gekregen van de, vakbekwame, pers. Een absolute aanrader voor iedereen die er van houdt een debuut te 'bedwingen'.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 28 Mar 2006, 22:40

Die aandacht kan nog komen, vooral als dit boek straks op de shortlist verschijnt en wie weet de prijs wint...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Apr 2006, 22:08

Welkom HdeGroot,

Ik zat al te grijnzen toen ik schreef dat ik het uit de bieb had.

Jouw lovende woorden maken me des te nieuwsgierig naar het verhaal.

U hoort van mij.

Bernadet


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten