Centraal in deze roman staat een Indiase tweeling.
Estha en zijn tweelingzus Rahel komen ter wereld in het Zuid-Indiase Kerala, zij groeien op in het ouderlijk huis van hun mooie en mysterieuze moeder Ammu, dat zij delen met hun grootvader, grootmoeder, een oudtante en hun veelbelovende oom Chacko. De familie is ondernemend en welvarend en de tweeling groeit voorspoedig op. Maar dan is er de Verschrikking, het rampzalige voorval waardoor Estha en Rahel elkaar pas na 23 jaar terugzien.
Lees verder, klik hier! http://www.leestafel.info/arundhati-roy
Bernadet
Arundhati Roy - De God van kleine dingen
Arundhati Roy - De God van kleine dingen
Laatst gewijzigd door Dettie op 17 Mei 2009, 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja het is jammer dat ze het op deze manier geschreven heeft want ik denk dat daardoor veel mensen afgehaakt zijn. Uiteindelijk is het verhaal prachtig en triest. Ongelooflijk hoe erg er gelet wordt op de kaste waarin je zit. Alleen het vooroordeel al over de lagere kaste en het sowieso geen kans hebben als je uit de lagere kast komt. Ik vond het erg indrukwekkend.
Maar.... je moet je even door het begin heen ploeteren, dat is waar.
Bernadet
Maar.... je moet je even door het begin heen ploeteren, dat is waar.
Bernadet
Ik ben jaren terug, in het jaar van uitkomen eraan begonnen, zeker tot de helft gekomen. Ik wist nog niet wat er van moest vinden. Blijkbaar verloor ik toen mijn interesse en werd mijn aandacht door andere boeken opgeslokt. Ik wil er zeker nog eens opnieuw aan beginnen. Het verhaal wat ik me ervan herinner was wel boeiend.
Ja dat is juist wat je zegt: Het moet voor de lezer duidelijk blijven.
En ik denk dat in dit boek het perspectief dermate verspringend is dat het erg verwarrend is. Op het eind valt alles mooi in elkaar maar dan moet je het dus wel uitlezen en ik kan me voorstellen dat veel mensen afhaken omdat het té verwarrend is.
bernadet
En ik denk dat in dit boek het perspectief dermate verspringend is dat het erg verwarrend is. Op het eind valt alles mooi in elkaar maar dan moet je het dus wel uitlezen en ik kan me voorstellen dat veel mensen afhaken omdat het té verwarrend is.
bernadet
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”