Kevin Brooks: Candy (vanaf 13 jaar)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Kevin Brooks: Candy (vanaf 13 jaar)

Berichtdoor Marjo » 09 Mar 2006, 21:10

Na 'Martyn Big' en 'Lucas' van deze schrijver dacht ik weer een mooi boek in handen te krijgen. Helaas..

Lees het verslag.. klik hier http://www.leestafel.info/kevin-brooks

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 10 Mar 2006, 14:33

Het zal wel aan mij liggen, ik zal wel een oude tut zijn maar ik zit met verbazing te lezen dat dit voor 13 jaar! en ouder is.
Jongen wordt verliefd, meisje blijkt een hoer met een pooier, is verslaafd enz.
Volgens mij wist ik op die leeftijd niet eens wat een hoer en pooier was!
Ik zit echt vaak met verbazing te lezen welke onderwerpen er in kinder/jeugdboeken besproken worden. Ergens vind ik het ook wel jammer, je bent zo lang volwassen en zo kort jong, kunnen er ook eens wat luchtiger of leuke onderwerpen beschreven worden of ben ik dan hopeloos ouderwetsch?

Groetjes
oma Dettie.

MariekeBoontje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 Apr 2006, 13:44

Berichtdoor MariekeBoontje » 04 Apr 2006, 13:47

Hoii! Ik vind dat je de boeken van Carry Slee niet mag vergelijken met kevin Brooks boeken, ze zijn totaal verschillend! De boeken van C.S moet je niet zo afkraken, iedereen heeft een eigen Genre!

Kuzz
-12- marieke

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Apr 2006, 20:21

Je hebt gelijk, Marieke. Slee en Brooks zijn niet met elkaar te vergelijken. Daarom vond ik het zo jammer dat Brooks in dit derde boek wel enigszins de richting opgaat van het genre dat Slee zo graag beschrijft. Ik wilde nog veel meer zeggen maar ik zal me inhouden..Slee heeft een fan aan jou?

Gast

Berichtdoor Gast » 02 Aug 2006, 20:45

Ik vind niet dat je Candy met een Cary Slee kan vergelijken. Misschien qua thema wel, maar Brooks gaat veel meer in op gedachten en gevoelens, Slee is alleen zielig gezeur, sorry, maar dat vind ik echt niks.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten