Michael Chabon - De wonderlijke avonturen van Kavalier en Clay

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Michael Chabon - De wonderlijke avonturen van Kavalier en Clay

Berichtdoor Dettie » 04 Mar 2006, 12:07

New York, 1939. Joe Kavalier, een jonge kunstenaar die tevens bedreven is in de ontsnappingskunst à la Houdini, heeft zojuist een staaltje van zijn kunnen laten zien: hij heeft weten te ontkomen aan het Praag van Adolf Hitler.

lees verder, klik hier.. http://www.leestafel.info/michael-chabon


Inge
Laatst gewijzigd door Dettie op 03 Apr 2006, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 04 Mar 2006, 12:46

Ik denk ook niet dat het een echt succes was Inge. Ik kan het boek nauwelijks op internet vinden, in het Nederlands dan bedoel ik.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 04 Mar 2006, 19:35

Het gegeven lijkt me wel aardig toch..maar toch maar niet opschrijven dan?

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 06 Mar 2006, 15:18

Je bent natuurlijk altijd vrij om het te lezen Marjo. Ben benieuwd of je er ook zo over denkt :) .

Wat mij nog het meeste irriteerde is het feit dat het als humoristisch boek geklasseerd is in de bibliotheek terwijl ik er niets humoristisch aan vond. Blijkbaar weten ze in de bibliotheek maar de helft van de tijd wat er in de boeken staat. Eigenlijk zou elke bibliotheek iemand moeten hebben die de boeken eerst leest voordat ze ze onder een bepaalde categorie plaatsen. Ik had dus echt zin in een humoristisch boek (type hoe kluts ik een muts of de detectives van evanovich). Dat was ook de reden dat ik het meegebracht heb. Een dikke tegenvaller dus.

groetjes Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 06 Mar 2006, 15:32

Daar zeg je iets dat mij ook geregeld opvalt: dat de categorie vaak helemaal niet klopt! Zo staat bij ons in de bieb "de schaduw van de wind" als een occult boek..Nou, daar versta ik toch iets heel anders onder. Maar als je dat meldt, kijken ze je meewarig aan, zo van 'waar maak je je druk over?'

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 06 Mar 2006, 15:50

Juist, waar maak jij je druk over? Het is net alsof je in een winkel een doosje tomaten koop omdat er op de doos staat dat er tomaten inzitten en als je thuiskomt blijkt er spinazie in te zitten. Waar maak jij je dan druk over??????? :lol: :lol: :lol:
Ergerlijk gewoon. Net als die A b en c categorieen en AVI- niveau's in de jeugdbibliotheek. Oké sommige boeken zijn niet geschikt voor heel jeugdige lezers maar om dan kinderen te verbieden om een categorie hoger te lezen dan hun leeftijd is gewoon absurd. Alles wordt veel te veel in vakjes geplaatst. en als het dan nog de verkeerde vakjes zijn dan wordt ik zeer ontvlambaar.

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 06 Mar 2006, 16:05

Komt het er nog eens van dat je in een bibliotheek gaat werken, Inge? Ik weet eigenlijk niet eens of je opleiding al afgerond is?
Maar dan kan je eens kijken of er wat aan te doen valt.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 06 Mar 2006, 16:35

Uuuuhhhhhmmmm, normaalgezien moet ik nog 2 jaar doen. Ik kan nu al in een bibliotheek gaan werken als bediende. Ik weet nog niet (eigenlijk wel hoor maar .....) of ik de cursus weer zal opnemen. Uiteindelijk vraagt de cursus enorm veel van mijn tijd en weet ik nu al dat ik het werk waarschijnlijk nooit zal doen. Ik ben eindelijk die cursus begonnen om thuis weg te zijn en eens iets anders te doen. Het werk ligt me wel maar de uren vind ik ambetant. Voor de moment denk ik van niet opnieuw te beginnen maar ik ben wel op zoek naar iets anders interessants. Hetgeen dat me vooral "pijn" deed was dat ik door de cursus helemaal geen tijd meer had om te lezen. Ik wil iets doen waarbij ik ook nog kan lezen, iets dat geen 24/24, 7/7 mijn aandacht vraagt. Ik heb nog tijd tot september om defenitief te beslissen.Dus..... ik zal het waarschijnlijk nooit zelf het probleem kunnen oplossen. Weet je dat bibliothecarissen de mensen zijn die het minst vanal lezen???? Ze houden van boeken enz. maar er is zoveel administratief werk enz. dat er om daadwerkelijk te lezen geen tijd meer overblijft.
Voor de moment wil ik niet meer meegesleept worden in iets waardoor ik helemaal geen tijd meer heb om hetgeen te doen dat ik het liefst doe en dat is lezen.
Groetjes Inge

maupi
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 Mar 2006, 16:31
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor maupi » 15 Mar 2006, 16:36

Ik vond het boek van Chabon wel prachtig en het heeft volgens mij ook geheel terecht de Pulitzer gewonnen. Vanaf de 1e pagina een meeslepend verhaal! Er zat veel vaart in (in mijn leesbeleving dus), het was origineel, zeer goed geschreven, complex, prachtige beelden. Tja, een en al lof dus!
Misschien deugt de vertaling niet? Ik heb het in het Engels gelezen.

(Ha Dettie, ik heb me speciaal aangemeld om deze reactie te kunnen geven.)

maupi
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 Mar 2006, 16:31
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor maupi » 15 Mar 2006, 16:39

Inge schreef:Wat mij nog het meeste irriteerde is het feit dat het als humoristisch boek geklasseerd is in de bibliotheek terwijl ik er niets humoristisch aan vond.


Inderdaad, wat een rare indeling. Lijkt me een fout van iemand die zeer oppervlakkig te werk is gegaan, dacht misschien "ah, gaat over strips, is vast humoristisch". Wel kwalijk. Verkeerde verwachtingen vergallen het vaak.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 15 Mar 2006, 16:41

Misschien deugt de vertaling niet? Ik heb het in het Engels gelezen.

Dat kan het inderdaad zijn, maar
Verkeerde verwachtingen vergallen het vaak.
Dat kan het ook zijn. Of misschien lag het thema me helemaal niet. Ik vond het langdradig, saai,....
Gelukkig mag hier elk zijn mening hebben :lol:

Inge

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Mar 2006, 17:09

Ha maupi! Dat is een verrassing!! Ik verschiet er van.

Ik word nu toch wel erg nieuwsgierig naar dit boek. Zucht, er liggen nog stápels te lezen boeken dus voor ik ooit hier aan toekom.

Berna(dettie)

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 15 Mar 2006, 17:14

Ik word ook scheel van al dat gelees..ik zag hier staan "bijnaDettie", en ik denk UH?

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 15 Mar 2006, 17:20

Raar maar waar, ik heb dat nu in publieke werken :lol: , ik lees een zin en denk dan plots:" Wat een scheve zin is dat hier?" als ik ze dan herlees blijk ik "en" als "nu" en "vele" als "leve" gelezen te hebben enz. Gaat maar traag vooruit. :lol:
Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 15 Mar 2006, 17:29

Het is een traag boek, Inge. Net zoals de schrijver..

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 15 Mar 2006, 17:39

een trage schrijver :lol: zal maar mijn verbeelding onder controle proberen te houden en me er niet teveel bij voorstellen :lol: :lol: :lol:

Inge

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 14 Jun 2006, 16:24

Wat een waarheid heb je gesproken Inge. Ik heb twee weken met dit boek lopen leuren en dat is echt lang voor mijn doen!
Maar het was grotendeels de moeite waard.
Ik heb alleen geen flauw idee in hoeverre dit boek feiten vermeldt!

In onze bieb heeft het boek geen enkele duiding..

Het verslag staat op de site, klik hier http://www.leestafel.info/michael-chabon

Marjo


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten