Kristien Dieltiens: De stille pijn van Luca (14+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25847
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Kristien Dieltiens: De stille pijn van Luca (14+)

Berichtdoor Marjo » 15 Feb 2006, 17:10

Wees gewaarschuwd: je legt dit boek niet meer weg voor je het uit hebt. En dan ben je enigszins van de kaart...

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/kristien-dieltiens

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Feb 2006, 16:28

Ik vond dit nog over Kristine Dieltiens

Kristien Dieltiens, geboren in 1954 te Antwerpen en uitgeweken naar Beernem (bij Brugge).
Ze woont samen met haar man, 5 kinderen, 2 eenden, 2 ganzen, een hond, 4 poezen, 2 konijnen, 77 kippen, 19 hanen, 3 goudvissen en elke zomer dezelfde boerezwaluwen, midden in de velden.

Ze heeft een artistieke en pedagogische opleiding gehad.
Ze schrijft verhalen vanaf ze kon schrijven.
Ze tekende erbij vanaf ze haar potlood langer dan 5 minuten kon vasthouden. Het merendeel verdween in de prullenmand.
Tot enkele jaren geleden.

Sinds 20 jaar gaat ze op vraag vertellen in heel het land. Ze schrijft ook 'geschenkverhalen'. Ze houdt van verhalen die voor alle leeftijden geschikt zijn. Vaak over gevoelige onderwerpen die moeilijk in woorden te vangen zijn.
Kinderen zijn voor haar de belangrijkste mensen ter wereld. Het allerhoogste dat je in je carrière kunt bereiken is een job met of voor kinderen.
Sinds jaren illustreert ze tijdschriften, kaartontwerpen, nieuwjaarsbrieven, uitnodigingen en kinderkamerkunst (prenten en posters tekenen die door de kinderen zelf besteld worden)


bernadet

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Feb 2006, 16:33

Ik geloof het dat je dit boek niet meer weglegt, ik vond jouw verslag al aangrijpend. Mooi verslag trouwens.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25847
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Feb 2006, 16:36

Je 'moet' het lezen Bernadet, het is prachtig.
Ze schrijft over gevoelige onderwerpen die moeilijk in woorden te vangen zijn, staat hier boven. Het is niet zozeer het feit dat ze moeilijk in woorden te vangen zijn, het gaat meer om de manier waarop ze dat doet. Het is geen sensatiezoeken, geen tranentrekkerij, ze schrijft er heel ingehouden en toch duidelijk over.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Feb 2006, 16:52

Ik zal eens kijken bij de bieb Marjo. Het klinkt ook erg mooi.

(lekker he ik heb boeken bij de bieb gehaald en die liggen er nog ongelezen. Vrijdag moeten ze alweer terug)

Bernadet

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 16 Feb 2006, 19:12

Heel mooi verslag, Marjo. lijkt me inderdaad aangrijpend.
Ik denk als de boeken uit zijn waarmee ik bezig ben, dat ik maar weer enkele jeugdboeken lees.

Groetjes. Tiba.

Marjo
Berichten: 25847
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 16 Feb 2006, 21:16

Ik heb ook nog drie boeken liggen die voor de 18e terug zouden moeten. Maar ik zal ze wel kunnen verlengen.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten