“De nieuwe wereld” is niet zo meeslepend als “De as van mijn moeder”, maar dat mag de pret niet drukken. De stijl is nog steeds ontzettend direct, de lezer zit als het ware mee in het hoofd van de verteller, en het is een autobiografie zonder franjes.
Lees verder Klik hier http://www.leestafel.info/frank-mccourt
Elviratoverspin
Frank McCourt - De nieuwe wereld
Frank McCourt - De nieuwe wereld
Laatst gewijzigd door Dettie op 03 Jun 2009, 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Nou, ik heb een drietal keer een verslag geschreven en dat viel echt niet mee. Het is best moeilijk.
En dan te bedenken dat Marjo en Bernadet er al zoveel geschreven hebben! Petje af!
Het is ontzettend leuk dat meer en meer mensen, waaronder jij, een verslag schrijven! Als lid van leestafel apprecieer ik dat enorm, vandaar dat ik zoveel mogelijk reageer.
Ja, het eerste boek las ik ook. Had toen een o n g e l o o f l i j k e
indruk gemaakt!
Groetjes. Tiba.
En dan te bedenken dat Marjo en Bernadet er al zoveel geschreven hebben! Petje af!
Het is ontzettend leuk dat meer en meer mensen, waaronder jij, een verslag schrijven! Als lid van leestafel apprecieer ik dat enorm, vandaar dat ik zoveel mogelijk reageer.
Ja, het eerste boek las ik ook. Had toen een o n g e l o o f l i j k e
indruk gemaakt!
Groetjes. Tiba.
Het is absoluut geen slecht boek, ik heb het meermalen gelezen en het boeid me enorm. Maar het is nu al weer een hele tijd geleden, ik weet wel dat ik het gevoel had dat Mc Court zijn zo nu en dan terugvalt in zijn melancholisch-humoristische kinder stijl. Die past enorm goed bij Angela's Ashes, maar niet echt bij een autobiografische stem van een 20-jarige.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”