Frank McCourt - De nieuwe wereld

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Frank McCourt - De nieuwe wereld

Berichtdoor Dettie » 11 Jan 2006, 18:18

“De nieuwe wereld” is niet zo meeslepend als “De as van mijn moeder”, maar dat mag de pret niet drukken. De stijl is nog steeds ontzettend direct, de lezer zit als het ware mee in het hoofd van de verteller, en het is een autobiografie zonder franjes.

Lees verder Klik hier http://www.leestafel.info/frank-mccourt


Elviratoverspin
Laatst gewijzigd door Dettie op 03 Jun 2009, 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 11 Jan 2006, 18:56

Mooi verslag, Elvira.
Je geeft een goed beeld van het betere en minder goede in het boek.

Groetjes. Tiba.

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 11 Jan 2006, 19:58

fijn dat er altijd zo hartelijk gereageerd wordt op verslagen. inderdaad, het boek heeft goeie en minder goeie kanten. het eerste heeft meer indruk op me gemaakt denk ik...
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 11 Jan 2006, 20:11

Nou, ik heb een drietal keer een verslag geschreven en dat viel echt niet mee. Het is best moeilijk.
En dan te bedenken dat Marjo en Bernadet er al zoveel geschreven hebben! Petje af!
Het is ontzettend leuk dat meer en meer mensen, waaronder jij, een verslag schrijven! Als lid van leestafel apprecieer ik dat enorm, vandaar dat ik zoveel mogelijk reageer.

Ja, het eerste boek las ik ook. Had toen een o n g e l o o f l i j k e
indruk gemaakt!

Groetjes. Tiba.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Jan 2006, 12:04

Ja Angela's ashes vond ik prachtig. Die moeder die helemaal daas wordt van weer een dood kind. Zittend op de stoeprand. En de pisogen!
Van dit boek weet ik niet meer zoveel. Raar, want ik vond het niet slecht alleen was het inderdaad minder dan Angela's Ashes.

Bernadet

Hendrik
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 Apr 2005, 16:16
Locatie: Friesland
Contact:

Berichtdoor Hendrik » 19 Jan 2006, 17:01

Het is absoluut geen slecht boek, ik heb het meermalen gelezen en het boeid me enorm. Maar het is nu al weer een hele tijd geleden, ik weet wel dat ik het gevoel had dat Mc Court zijn zo nu en dan terugvalt in zijn melancholisch-humoristische kinder stijl. Die past enorm goed bij Angela's Ashes, maar niet echt bij een autobiografische stem van een 20-jarige.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten