Nicole Krauss - De geschiedenis van de liefde

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Nicole Krauss - De geschiedenis van de liefde

Berichtdoor Dettie » 23 Dec 2005, 17:53

De geschiedenis van de liefde bestaat uit drie verhalen die door elkaar heen lopen. Je moet er goed bijblijven wil je alles nog kunnen volgen.

Lees verder, klik hier! http://www.leestafel.info/nicole-krauss

Bernadet
(door een storing van het forum was dit item weggevallen)
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

love to read
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 Dec 2008, 15:28

Berichtdoor love to read » 15 Dec 2008, 15:46

Hallo Bernadet,

Volgens mij moet je het boek echt nog een keer lezen. In jouw samenvatting/mening staan een aantal punten die volgens mij niet helemaal kloppen. Je geeft aan dat Zvi de schrijver is van De geschiedenis van de liefde, maar hij heeft het manuscript alleen naar het Spaans vertaald nadat hij in de veronderstelling was dat zijn jeugdvriend Leo door de Nazi's vermoord was. Hij pleegde juist plagiaat.

En ik ben ook benieuwd waar staat dat Charlotte Singer al zwanger was voordat ze ging trouwen? Ik heb het er niet uit kunnen halen.

Bovendien noem je Bruno nergens, volgens mij speelt hij een hele belangrijke rol in het verhaal. De grote vraag voor mij is dan ook wie of wat is Bruno.

Wel ben ik het eens met je gedachte over de overeenkomsten met extreem luid en ongelofelijk dichtbij. Ik was ook verbouwereerd toen ik er achter kwam dat ze zelfs getrouwd zijn. Ik zie wel dat het twee heel verschillende verhalen zijn, maar er zijn een aantal treffende overeenkomsten.

Ik heb het boek nu 1 keer gelezen maar dat is naar mijn mening niet genoeg om alles helder te krijgen.


Groet,
Ellen

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 15 Dec 2008, 17:31

Hallo Ellen,

Het is 3 jaar geleden dat ik dit boek gelezen heb. Als ik m'n verslag teruglees dan komt wel weer de strekking van het verhaal naar boven maar de finesses niet. Voor zover ik me kan herinneren was de moeder al zwanger. Waarom zoekt Alma anders naar haar echte vader?

Dat van Zvi, of hij of Leo de schrijver was, kan ik me niet meer herinneren. Ik heb het boek ook niet meer.

Misschien dat jij of iemand anders die gedeeltes (zwanger en Zvi) kunnen nakijken en hier op het forum melden wat er precies staat?

Dettie

love to read
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 Dec 2008, 15:28

Berichtdoor love to read » 16 Dec 2008, 15:20

Hallo Bernadet,

We hebben dit boek in onze boekenclub gelezen en er dus ook uitgebreid over gediscuseerd. Ik wil best suggesties geven voor het verhaal dat jullie op internet hebben staan. Alma zoekt namelijk niet haar vader (die is al overleden) ze zoekt in eerste instantie naar Alma de hoofdpersoon in het boek De geschiedenis van de liefde waar haar ouders haar naar vernoemd hebben. Ze vind Alma niet maar door haar zoektocht wel de echte schrijver van het boek.

Nu lijkt het net of ik je terrecht wil wijzen, dat is niet zo. Ik zou het alleen jammer vinden als er op jullie site verkeerde informatie wordt gegeven. De site is zeer uitgebreid en dat nuttig als je eens iets zoekt. Ik heb er al regelmatig op gekeken.

Met vriendelijke groet,
Ellen

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 16 Dec 2008, 18:19

O jee dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen. Ik vond het boek ook erg lastig lezen met al die verhaallijnen. En ik lees ook alleen voor het slapen gaan, dus ik heb het ook niet achter elkaar gelezen, dat was misschien beter geweest.

Het is juist goed dat je het meldt als iets niet klopt. Ik heb er een erge hekel aan als iets verkeerd op de site staat. Dus de suggesties zijn welkom.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten