Tom Naegels - Los

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Tom Naegels - Los

Berichtdoor Dettie » 22 Dec 2005, 16:32

Tom Naegels is journalist bij een Vlaamse krant, en heeft in dit boek enkele persoonlijke ervaringen verwerkt.
Zijn opa -bompa- is bijna negentig en ligt in het ziekenhuis. Hij heeft besloten dat hij dood wil, maar ook in België kan dat niet zomaar. Het hele proces van de paperassen moet doorgewerkt worden voor euthanasie mogelijk is. Dus eet bompa niet meer.

Lees verder... klik hier http://www.leestafel.info/tom-naegels

Marjo en tomaski
(door een storing van het forum was dit item weggevallen)
Laatst gewijzigd door Dettie op 17 Mei 2009, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 22 Feb 2006, 17:37

En nu wordt het boek dus verfilmd, lees ik onder "nieuws".
Je vond het toch een goed boek, Marjo?

Groetjes. Tiba.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 22 Feb 2006, 17:39

Jawel, het is een goed boek. De prijs die hij gehad heeft en de nominatie zijn terecht. Maar moeten alle boeken nu zomaar huppetee verfilmd worden?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Feb 2006, 19:17

Misschien vinden regiseurs het wel moeilijk een eigen scenario te bedenken. Dan is een kant en klaar verhaal makkelijker. Of denk ik nu slecht? :oops:

Bernadet

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 22 Feb 2006, 19:25

Ik zag Tom Naegels gisteren of eergisteren op TV (een stukje, begin gemist zoals altijd). Ging over de film. Hij zei dat bepaalde dingen misschien moeilijk te verfilmen waren (ben vergeten wat) maar dat een scenarioschrijver vast heel andere accenten zou leggen.

Groetjes. Tiba.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 23 Feb 2006, 14:13

Dat is natuurlijk ook zo. Wanneer kan een film een boek helemaal recht doen? Vrijwel nooit toch?
Maar ja, Naegels heeft de rechten zelf verkocht, dus hij mag niet meer zeuren.
Ik denk eerder, Bernadet, dat het makkelijk is om mee te rijden op het succes van een ander!

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 27 Feb 2006, 20:38

dus hij mag niet meer zeuren.


Deed hij ook niet, Marjo. Het kwam eerder op me over dat hij benieuwd was...

Groetjes. Tiba.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Berichtdoor Inge » 29 Dec 2008, 19:08

Ik heb zopas Los gelezen voor de bibleeskring en snap niet wat er nu zo goed aan is... ik vind het niet slecht... dat zeg ik niet maar is een boek waar ik niet weet wat ik er mee moet aanvangen... het gaat mijns inziens over niets meer dan banale dagelijkse dingen... dingen die iedereen zou kunnen meemaken? alleen omdat hij journalist is en bekend is komt hij er mee weg...

'k bedoel maar als ik zo'n boek zou schrijven ( niet dat het tot mijn mogelijkheden behoort hoor :) ) en ik ga ermee naar een uitgeverij dan zouden ze zich een breuk lachen.... en zouden ze me zo de deur wijzen...
maar omdat het van een tom naegels is komt hij er mee weg...

en om dat nu te gaan verfilmen???? nou ik kijk het nieuws wel als ik wil weten hoeveel ramen er gesneuveld zijn door rellen.

en als ik in contact wil komen met vreemdelingen dan ga ik naar de sociale woonwijk hier een 100-tal meter vandaag... om niet te zeggen ik ga aan de voordeur staan want er passeren er hier dagelijks zo'n tientallen...
mijn dochter zit in een klas van 6 leerlingen waarvan 2 belgen en de rest buitenlanders ook bij mijn zoon op school en de sportvereniging zijn minst 1/4 van de groep buitenlanders...
en ja dan kom je zowiezo met hen in contact zonder er naar "op zoek te gaan"

nee ik weet niet wat ik met het boek moet aanvangen en wat ik er moet van denken...

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Dec 2008, 20:28

Ik weet niet zoveel meer van het boek, Inge, maar het is niet enkel het verhaal. Het gaat ook om de manier van vertellen, de manier waarop het neergezet is.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten