Alice Sebold - De wijde hemel

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Alice Sebold - De wijde hemel

Berichtdoor elviratoverspin » 30 Okt 2005, 21:08

jeetje, als ik zo de lijst van boeken zie is het al veel te lang geleden dat ik hier nog geweest ben, ik moet dringend bijlezen! geen nood, ik heb me eindelijk ingeschreven in de stadsbib (ben net verhuisd) dus ik zal wat schade inhalen... alvast bedankt voor het enorme aantal tips.

ben overigens onlangs met een bescheiden deeltje van mijn allereerste wedde naar Deslegte geweest, en heb er voor een schamele tien euro drie (!!!) boeken gekocht. Eentje daarvan is "de wijde hemel" van Alice Sebold.

Alleen al omwille van het originele perspectief is dit boek een echte aanrader. Vijf euro voor zo'n pareltje!!! Het is een moordverhaal, maar het wordt verteld vanuit het perspectief van het vermoorde meisje, veertien jaar oud, dat vanuit de hemel toekijkt op haar familie, vrienden en moordenaar die verder ploeteren met hun leven. Het is een prachtig weefwerk van herinneringen van Susie Salmon, die van anderen aan Susie Salmon, en van de manieren waarop mensen dergelijk verlies verwerken.

Een verhaal met diepgang, maar dan wel diepgang zonder pretentie, door de ogen van een veertienjarige. Heerlijk!

(en bernadet, het boekverslag is onderweg!)

groetjes, elvira

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 30 Okt 2005, 22:57

Lijkt me inderdaad de moeite waard, Elvira, zoals je er enthousiast over vertelt!

Groetjes. Tiba.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Okt 2005, 23:10

Ik weet dat ik het niks vond, maar waarom? Dat zou ik moeten nazoeken.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 31 Okt 2005, 12:19

En het verslag staat op de site

http://www.leestafel.info/alice-sebold

Heel erg mooi verslag Elvira.
Inderdaad knap om een boek te schrijven vanuit allerlei invalshoeken. Ik bedoel dat je te weten komt hoe iedereen die gebeurtenis ondergaat.
Ben nu wel benieuwd of de dader ontmaskert wordt.


Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 17 Mei 2009, 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 31 Okt 2005, 12:28

Ik las het in 2004 zag ik. Ik schreef toen dat ik het een meeslepend verhaal vond tot na de inbraak. En dat het vanaf daar een zoetsappig verhaal werd.
Maar ik denk dat Sebold niet mijn soort boeken schrijft. Ik heb ook "lucky" gelezen, en vond dat ook al zo'n Oprah Winfrey boek.
Ik houd daar gewoon niet van.

Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Berichtdoor Hermine » 17 Feb 2006, 20:32

Ik vond dit boek best mooi maar een echte aanrader, nee. Meer een tussendoortje.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 18 Feb 2006, 12:18

Precies..niks bijzonders.
Nu snap ik trouwens pas waarom Bernadet verzuchtte dat je zoveel gelezen had..ik had toen nog niet gezien dat je een achterstand aan het inhalen bent! Wel leuk, dat die boeken weer naar voren gebracht worden!!

peterensilvie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 Mei 2016, 08:48

Re: Alice Sebold - De wijde hemel

Berichtdoor peterensilvie » 15 Mei 2016, 08:50

Geweldig boek.
De boodschap (voor mij althans) helemaal op het einde.

Well done ALice!


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten