Joost van Driel - In het museum (debuut)
Joost van Driel - In het museum (debuut)
Heel mooi! Om vaker te lezen, er zit zoveel in. En de omslag is ook heel mooi.
Lees meer: http://www.leestafel.info/joost-van-driel
Lees meer: http://www.leestafel.info/joost-van-driel
Re: #Joost van Driel - In het museum (debuut)
Klinkt goed. Ik heb het gereserveerd op de bieb.
Dat klinkt inderdaad goed. De zin 'Nooit had David Schijndels durven hopen dat hij in een dinosaurus zou veranderen. De dag was niet slecht begonnen, maar dat het leven zo zou eindigen…’ is net zo intrigerend als de zin van Boven is het stil (Ik heb vader naar boven gedaan) van Gerbrand Bakker.
Zo te lezen is de jongen een heel observerend kind ook al snapt hij nog lang niet alles, dat komt later pas. Ik heb zomaar het idee dat dit boek hoge ogen gaat gooien bij de ANV debutantenprijs.
Dettie
Zo te lezen is de jongen een heel observerend kind ook al snapt hij nog lang niet alles, dat komt later pas. Ik heb zomaar het idee dat dit boek hoge ogen gaat gooien bij de ANV debutantenprijs.
Dettie
Klinkt inderdaad als een boek voor m'n lijstje. De eerste zin is inderdaad al heel intrigerend.
Ja, er er staat 'hopen', niet 'dromen', of 'denken'... echt een steengoeie zin!
Nou dat kun je wel zeggen, het trok me gelijk heel erg, Dat is echt zo'n zin die net als die van Boven is het stil blijft hangen.
Knap als je zo'n binnenkomer kunt schrijven!
Dettie
Knap als je zo'n binnenkomer kunt schrijven!
Dettie
De bibliotheek heeft het al. Helaas zijn de 2 exemplaren nog wel uitgeleend, dus ik zal nog even geduld moeten hebben.
Marjo schreef: En de omslag is ook heel mooi.
De omslag doet mee met de Libris-mooiste-boekomslag-prijs!
Mooie omslagen daar! Die van ik ben Vincent en ik ben niet bang vind ik ook erg mooi. Of De Acht bergen...
Een erg mooi boek! Weinig woorden, veel verhaal. Je hebt zó met dat kind te doen, dat al zijn houvast verliest. Het duurde even voor ik het einde juist kon plaatsen. Alleen maar goed als je er even over na moet denken. 

O ja, dit komt meteen terug. Mooi!
Wel jammer dat de titel zo saai is. De cover maakt dat wel weer goed, maar alleen afgaande op de titel zou ik het niet snel ter hand nemen.
Zo, dat is een nieuwsgierig makende recensie Marjo. En de omslag trok inderdaad pas ook al mijn oog.
Komt op mijn lijstje!
Komt op mijn lijstje!
Als ik een titel niet goed vind probeer ik altijd een betere te vinden...heb je een suggestie Berdine?
"De roep van de Archaeopteryx"? Beetje zwaar, hè. "De trein naar Amsterdam"? "De weg naar boven"? "Dinodromen"?
Bij "In het museum" denk ik meteen aan een kinderboek over wat je zoal in een museum kunt zien, zoiets als "Op de boerderij" of "Naar het strand".
Bij "In het museum" denk ik meteen aan een kinderboek over wat je zoal in een museum kunt zien, zoiets als "Op de boerderij" of "Naar het strand".
Dinodromen vind ik wel leuk, maar dan denk ik ook aan een kinderboek.
Het woord museum mag er wel in blijven. Ik vind het erg moeilijk!
Het woord museum mag er wel in blijven. Ik vind het erg moeilijk!
Re: Joost van Driel - In het museum (debuut)
En het boek ligt hier. Ik kijk er al naar uit om het te lezen. Het is zo moeilijk om te kiezen in welk boek ik zal beginnen.
Ha ja erg is dat he Renate, maar ook lekker want als je het ene uit hebt, ligt er alweer iets te wachten wat denkelijk mooi is.
Dettie
Dettie
Ik ben er in bezig. Ik vind het wel wat vreemd dat de vader z'n zoontje op een gegeven moment uit een toiletraampje laat springen, dat 2 meter boven de grond is. Dat is niet bepaald zonder risico.
Het doet me op de een of andere manier wel denken aan de stunt die een vriendin van mij, samen met mij en iemand anders uit heeft gehaald.
Het doet me op de een of andere manier wel denken aan de stunt die een vriendin van mij, samen met mij en iemand anders uit heeft gehaald.
Het is ook niet bepaald een normale vader.
Nee, maar tussen een fantasierijke vader, die het niet zo nauw neemt met de waarheid en iemand die een kind van 6 jaar uit een raam van 2 meter hoog laat springen zit nog wel enig verschil.
Het is niet alleen een fantasierijke vader. Maar lees eerst maar verder.
Ik heb het boek uit. Vader is toch wel een charmante eikel. Hij weet mensen om z'n vinger te winden en krijgt altijd z'n zin. Het einde vond ik een beetje vreemd. Hoe gaat het nu verder met David?
Toch was het niet onbevredigend.
Toch was het niet onbevredigend.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”