Anna Brouwer - Land van gebroken beloftes

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Anna Brouwer - Land van gebroken beloftes

Berichtdoor Dettie » 25 Aug 2005, 11:34

Anna Brouwer, journaliste en filmaker reist met een jonge Russische vrouw, Polja Rusland door per trein. Van Moskou naar o.a Jekaterinburg, Krasnojarsk, Irkoetsk, en Siberie..

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/anna-brouwer

Wil
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Aug 2005, 11:39

Wat een prachtig verslag heb je ervan gemaakt Wil!

Bij Rusland heb ik altijd het idee dat mensen erg melancholiek zijn, houden van hun moedertje Rusland. Als ik jouw verslag goed begrijp is dat niet meer aan de orde. Eerder moedeloosheid dan melancholie, klopt dat?

Bernadet

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 25 Aug 2005, 13:14

He..dank je wel,
Ik was bang dat het een beetje persoonlijk geworden was, het is lastig n zo n verslag te schrijven zonder mijn voorliefde voor die streken en mijn fascinatie voor het communisme en de tijd erna er in door te laten werken.
Na drie dorre saaie pogingen om het anders te doen heb ik het toch maar gewoon geschreven zoals ik het voelde.

En die melancholie word ook in het boek beschreven hoor, en ook een bijna vreemde heimwee naar het communisme, (toen hadden we geld maar geen spullen..nu zijn er spullen maar hebben we geen geld) .

Er komen ook nog wel andere kanten van de Russen naar voren..hun gastvrijheid en volharding dwars door alle ellende heen, en de prachtige natuur van Rusland enzo, maar die bijna moedeloze verslagenheid sprong toch wel het meest in het oog.

Wil

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 25 Aug 2005, 13:43

Prachtig verslag ,Wil.
Geeft stof tot nadenken. Rusland is ook zo'n immens land waarin de mensen zoveel meegemaakt hebben en zoveel geleden.
En bij al die veranderingen is de gewone mens er vaak niet beter op geworden.

Groetjes. Tiba.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten