Dirk Bracke - Zij en haar (vanaf 10 jaar)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Dirk Bracke - Zij en haar (vanaf 10 jaar)

Berichtdoor Marjo » 05 Jul 2005, 17:39

Als je als jongere met je seksuele gevoelens in de knoop zit, kan dit een aardig boek voor je zijn. Meer door de boodschap dan door de kwaliteit van het verhaal.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/d-bracke

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Jul 2005, 12:46

Ik vond nog een beoordeling marjo, ook niet écht enthousiast.

Beoordeling
Het boek is erg vlot geschreven en aangenaam om te lezen. Het geeft naar mijn gevoel op een vrij realistische wijze weer hoe het voelt om te ontdekken dat je eigen seksuele geaardheid afwijkt van wat de maatschappij van je verwacht. Het maakt het, ook voor hetero´s, vatbaarder en meer grijpbaar. De combinatie van de lay-out van de omslag met de schrijfstijl van Bracke, maken het een erg aantrekkelijk, waardevol en boeiend boek.
Helaas is het soms té duidelijk dat Bracke heel wat onderzoek heeft verricht om dit boek te kunnen schrijven. Hij probeert de leefwereld van de hedendaagse jongeren zo waarheidsgetrouw weer te geven dat het op sommige momenten overdreven lijkt. Hij blijft een volwassen man die over de beleving van jongeren schrijft, wat op verschillende momenten erg geforceerd overkomt. Daarenboven vergeet hij echter dat net zulk gedetailleerd ‘up-to-date’ weergeven van de leefwereld van jongeren van voorbijgaande aard is. Als dit boek binnen enkele jaren gelezen zou worden, zijn net die elementen die het herkenbaar maken, waarschijnlijk al verleden tijd.
Bron: http://www.jeugdenseksualiteit.be

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 06 Jul 2005, 21:28

Klopt helemaal, er zijn verwijzingen naar die Vlaamse tennisspeelsters die nu furore maken, ik ken de naam, maar meer niet. Over een tijdje kent alleen een tennisfanaat ze nog.
En zo zijn er meer van die dingen. Popsterren, ook zoiets.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Aug 2005, 11:54

mmm marjo je zei toch dat ik dit boek es moest lezen? ze hebben het niet in de bieb :(

of jah nog niet het is nog in bestelling

ze hebben eigeluk helemaal geen boeken van dirk bracke

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 05 Aug 2005, 15:34

Geen boeken van Bracke?? Wat vreemd..waar woon je?
En op jouw school? Ja, die is nu niet open natuurlijk, maar hebben ze daar een bieb?
Ik werk zelf op de mediatheek van een middelbare school, en daar hebben ze alle Bracke-boeken. "zij en haar" is inderdaad de nieuwste, maar dan zou ik zeggen: pak een andere! Raar dat ze dat niet hebben!

Gast

Berichtdoor Gast » 05 Aug 2005, 18:55

jah ik zag nu ik heb engelenhuis al gelezen,, maar voor de rest hebben ze niks,,, jah zij en haar is in bestelling stond er,, we hebben een mediatheek idd en dat is ook de bieb van limbricht maar hier en in sittard hebben ze ze niet miss dalijk nog es een keertje kijken


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten