Amélie Nothomb: De hongerheldin

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Amélie Nothomb: De hongerheldin

Berichtdoor Marjo » 19 Mei 2005, 13:49

Een boek over honger, "honger is willen" zegt Nothomb, er komen dus heel veel vormen aan bod. Intussen vertelt ze weer over haar bizarre leven in Japan, China, New York en Bangladesh.

Lees verder...

http://www.leestafel.info/amelie-nothomb
Laatst gewijzigd door Marjo op 05 Mei 2009, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 23 Aug 2005, 15:27

Ik weet niet wat ik van dit boek moet denken, Marjo.
Heb zopas 'Gods ingewanden' uit en daarin wordt ergens ook met 1 zin verwezen naar een weigering van haar om te eten (nog vóór haar 3 jaar), ik geloof naar aanleiding van haar afschuw voor die karpers die zo vraatzuchtig en afgrijselijk zijn.
Is het een hard boek? Ik twijfel of ik het zou willen lezen.

Groetjes. Tiba.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 23 Aug 2005, 19:20

Ik zou je eigenlijk zowiezo willen aanraden niet meteen een ander boek van Nothomb te lezen. Las een pauze in! Dit boek is niet hard, niet in mijn ogen, maar het zou heel goed kunnen dat jij bepaalde stukken heel anders ervaart als ik.

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 24 Aug 2005, 11:05

Amélie Nothomb is zeker een schrijfster die je, met grote pauzes ertussenin, eens moet lezen. Ik las er weleens enkele in het frans. Gisteren toevallig hongerheldin, gewoon in het nederlands omdat mijn lichamelijke en geestelijke conditie de laatste dagen niet echt optimaal was. Haar stijl van schrijven bevalt me wel, korte to the point dialogen,
een beetje filosofisch en ze geeft in dit boek weer leuke tips voor andere boeken!
Met een grote vraag bleef ik na het lezen van dit boek wel zitten: namelijk haar drankmisbruik. Ik kan me niet voorstellen dat je als kind al sterke alcohol tot je neemt en zelfs ingeschonken krijgt door je vader. Met een houten kop in de schoolbanken zitten, ik kon er met mijn verstand niet bij. Wat vond jij daarvan Marjo? of anderen die dit boek hebben gelezen?

Irene

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 24 Aug 2005, 14:24

Dat is een van de redenen waarom ik het verhaal 'bizar' noem. Ik kan daar ook met mijn pet niet bij!! Er zijn rare kostgangers op deze wereld..en Amélie is er zelf eentje van. Zoals zij die eerste jaren van haar leven (Gods ingewanden) zou hebben beleefd, dat vat ik ook niet. Natuurlijk heeft ze het gefictionaliseerd, maar dan nog!!
Ik weet niets meer van die eerste jaren, maar ik heb moeten aannemen dat er meer mensen zijn die wél herinneringen hebben aan hun peuter- en kleutertijd.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten