T boek van vandaag(Tibetaanse perzikken) is ook een aanrader voor mensen die van die soort boeken houden,
gaat over de geschiedenis van Tibet, het land zelf, en ontmoetingen met mensen daar. Erg boeiend, ..ik liep er al lezend in gedachten door het land te dwalen.
Ha pas maar op, volgende maand wéér mooie boeken!!
Ik heb me rotgezocht naar reisboeken over India, Pakistan, Afghanistan. Gidsen genoeg maar echte reisverhalen zijn er nauwelijks, idioot he. India! Zo'n mooi land. Wel veel over het geloof in India.
He..wat grappig ....Thesiger...
dat is die man wiens voetsporen in "Bittereinder"" gevolgd worden,
het boek begint met een onmoeting met hem.
Erg rechtlijnige ouderwetse ontdekkingsreiziger, die de wereld in zwart en wit verdeelde en verder niet,
hij is nog niet zo lang geleden overleden volgens mij.
Erg rechtlijnige ouderwetse ontdekkingsreiziger, die de wereld in zwart en wit verdeelde en verder niet
Was dat de mening van Koert Lijnders?
Ja leuk he Wil, dat het van die schrijver is, daarom plaatste ik het ook!
Dat vind ik zo leuk vaak van lezen, van het een komt het ander en valt alles als puzzelstukjes in elkaar.
Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 23 aug 2005, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ha ha ..nee hoor, dat was mijn geheel niet objectieve mening,
Hij had beetje een wat koloniale kijk op de zaak zeg maar.
Ik zal nog wel even kijken of ik zo wat citaten van hem zie...ik moest er wel om lachen..ik vind dat soort mannen altijd wel leuk..althans boeiend om te lezen hoe zij toen dachten, dat zegt wel wat over de wereld toen.
Hij heeft natuurlijk ook in een tijd geleefd waarin de wereld er heel anders uit zag.
Wil
Laatst gewijzigd door WilV op 23 aug 2005, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wat geeft ons het recht om ons in andermans zaken te mengen en om overal beschermingvan mensenrechten af te dwingen.
Ik geloof niet in de Universele verklaring van de mens, het is onpaktische nonens"
Hij was een man die volgens mij nog erg in het verleden leefde..en graag de dingen hield zoals ze waren.
O nee daar tijfel ik geen moment aan,
maar ik ben zit nog helemaal met mijn hoofd in de Sovjet Unie en zijn historie,
en dan zijn dit verleidelijke boeken.