Ontzettend leuk.. jammer dat het weer voorbij is.. Lang naar uitgekeken en nu is het al weer voorbij.
Nou ja, op naar het volgende evenement wat jij Dettie!
Berdine, dan moet je echt komen, het is een heerlijke dag geweest..
die een extra tintje kreeg vanwege de conditietraining met Irene!!!
Dettie bedankt voor de organisatie! Wat een geweldige dag heb ik gehad.
Enorm genoten. Uiteraard hoop ik volgend jaar er weer bij te zijn. Is het alleen maar om mijn conditie weer op te vijzelen (al of niet met Marjo, haha).
Het samenreizen was ook fijn, wel een lange treinreis, ik was pas tegen twaalven thuis!
En Wil, om je nieuwsgierigheid te bevredigen: wij hebben bijna een uur door de duinen gefietst met minstens windkracht 7....
Ik was blij dat ik erbij was heb lang getwijfeld omdat ik
* enkel zondagsgeld gelezen had
* het toch een pittige autorit vind heen en terug
maar het was de rit helemaal waard
en tiba het is mijn schuld dat je zo laat op de hoogte gebracht werd ik heb maar zaterdagnamiddag beslist om toch te gaan... Volgende probeer ik vroeger te beslissen 'k hoop dat je genoten hebt van je dagen erop uit
Ik ben al de hele middag en avond bezig met de foto's plaatsen en verhaaltje erbij... maar m'n computer is zoooooo traaaaaaaaaag.
Morgenochtend staat alles er op, ben er nu scheel van
Ja er waren zeker veel mensen! Niet iedereen staat op de foto.
Dat was wel iets waar ik zenuwachtig om was, ik dacht zo direct komt er niemand! De folders hadden het goed gedaan!
Het was echt een superdag! De schrijvers waren ontzettend aardig en het blijft toch iets hebben zo aan zee. Het maakt het wat meer ongedwongen.
's ochtends was het echt noodweer in Castricum en ik hield m'n hart vast, ik dacht er komt niemand. Maar gelukkig tegen twaalf uur knapte het weer op, het waaide alleen nog erg hard (schijn ik patent op te hebben op dat waaien)
Mr. Dettie en ik waren de eersten die binnenkwamen, Strandpaviljoen Jaffa was nog helemaal leeg. Vlak er na kwam Inge en toen druppelden langzaam maar gestaag de schrijvers en bezoekers binnen.
Wat ik erg aardig vond is dat de mensen van Jaffa zelf trakteerden op stukjes kaas en worst in de loop van de middag.
Het was best eng om te beginnen, even diep ademhalen...
Gelukkig had ik m'n inleidinkjes op papier gezet, dus kon ik dat voorlezen, ik weet niet of ik anders uit m'n woorden was gekomen. We zouden om 13.30 beginnen maar ja mede debutantenlezer Marjo, en irene waren er nog niet dus nog eventjes gewacht en toen toch maar begonnen. Toen Martin Hendriksma bijna klaar was kwamen ze gelukkig en Marjo zat net en hup gelijk een vraag. Dus heb ik maar even geroepen dat dat dus Marjo was. (De dames waren in Heemskerk beland i.p.v. Castricum)
Erg leuk was ook dat Roos Ament er was, zij had al aangeboden in te vallen mocht een schrijver onverwacht niet kunnen. Ik vond het echt jammer dat ze weg was toen ik haar wilde bedanken en even voor wilde stellen.
Het was sowieso een bijzondere dag, vooral ook omdat de man met een foto van zijn vader er was. Die vader staat op de voorkant van het boek Zondagsgeld. Op de originele foto staan twee jongetjes. Het origineel is ook een ingekleurde zwart/wit foto.
Ook was er de dochter van de bruid die op de voorkant van het boek Bruidsvlucht staat, die bleek ook in de buurt te wonen. Ik heb nog even met haar staan praten, voor haar was het ook een verrassing dat de schrijfster in Castricum kwam en voor marieke van der Pol was het een verrassing dat die dochter er was. Marieke had enorm gezocht naar de naam van de vrouw die op het boek staat en na zeer lange tijd, het boek was net uit, kwam ze pas achter die naam. De vrouw had zelf contact gezocht met Marieke van der Pol omdat ze een van de bruidjes was, het bleek dus de vrouw op het boek!
Het was wel apart, ik zat te luisteren en keek naar buiten en zag allerlei vliegers langs het raam voorbij komen, het had iets surealistisch!
Na afloop hebben we nog lekker na zitten praten. Kortom, een superdag!
Mooi verslag Dettie en leuk die foto's erbij! Leuk dat ook Roos Ament er was. Het fragment dat je laatst plaatste trok mijn aandacht. Ga ik zeker lezen!
Het was ook een fantastische dag, en een hele mooie locatie, aparte inrichting. Ik geniet nog steeds na door jan en alleman van deze geweldige bijeenkomst te verwittigen.
Kan al bijna niet meer wachten tot volgend jaar. Dat wordt dan flink gesponsord hier in het zuiden, geloof dat maar!
Prachtig verslag dettie, enorm veel werk geweest, maar het resultaat mag er zijn!