Momenteel lees ik.....
-
Re: Momenteel lees ik.....
Ik ben er nog steeds in bezig, maar de vaart begint er nu in te komen. Het boek pakt me enorm, maar het onderwerp vind ik zo heftig en eigenlijk wil ik momenteel niets meer over de oorlog lezen. Ik ben nu in het deel begonnen dat de familie Bauer naar Praag is vertrokken en langzamerhand zie je de hand van de nazi's een steeds steviger greep op alles krijgen. Ik vind het heel belangrijk dat er over deze periode wordt verteld, maar om de een of andere reden heb ik het er op dit moment moeilijk mee.
Desalniettemin vind ik het een prachtig boek (tot nu toe) en wil en zal ik het zeker uitlezen. Temeer omdat het een recensieboek is. Ik had toch verteld dat ik heb 'proefgeschreven' voor een uitgever en dat ik daarna meer voor hen zou schrijven? Dit is zo'n boek...... dus Dettie: je hebt hem nog van mij tegoed!
Ik zie inderdaad de afgelopen tijd ook veel over dit boek geschreven worden. Goede publiciteitscampagne van de uitgever?
Joanazinha
Desalniettemin vind ik het een prachtig boek (tot nu toe) en wil en zal ik het zeker uitlezen. Temeer omdat het een recensieboek is. Ik had toch verteld dat ik heb 'proefgeschreven' voor een uitgever en dat ik daarna meer voor hen zou schrijven? Dit is zo'n boek...... dus Dettie: je hebt hem nog van mij tegoed!
Ik zie inderdaad de afgelopen tijd ook veel over dit boek geschreven worden. Goede publiciteitscampagne van de uitgever?
Joanazinha
Over het algemeen ben ik niet zo dol op boeken die zich in de Tweede Wereldoorlog afspelen, zeker niet op boeken over de ellende die is aangericht. Als kind het ik Het dagboek van Anne Frank gelezen en dat vond ik geen aangename leeservaring.
Eindelijk "Naar huis zwemmen" te pakken gekregen. Begin is boeiend, ik denk niet dat ik er heel lang over ga doen.
Daarna is "Alles is altijd fictie" van Daphne Huisden aan de beurt, Marjo!
Daarna is "Alles is altijd fictie" van Daphne Huisden aan de beurt, Marjo!

je gaat lekker berdine
dettie
dettie
De draad na onze kampeervakantie weer opgepakt in: Naar huis zwemmen van Rolf Lappert en als non-fictieboek: De voltooid verleden tijd Alzheimer van Gust van Broeckhoven.
Katherine Neville: Het vuur ligt klaar, in de hoop dat dit boek voor 4 september uitgelezen is dan kan het mee naar Castricum voor een Bookcrosser.
groetjes, irene
Katherine Neville: Het vuur ligt klaar, in de hoop dat dit boek voor 4 september uitgelezen is dan kan het mee naar Castricum voor een Bookcrosser.
groetjes, irene
-
Donderdagskind van Alison Pick is uit en de recensie staat inmiddels op de site.
Nu lees ik weer een onvervalste thriller: Voltreffer van Lee Child.
Nu lees ik weer een onvervalste thriller: Voltreffer van Lee Child.
Ik ben bezig in een boekje van een schrijfster die ik vroeger heel veel las... Leni Saris! Zoals een zeemeeuw vliegt en ik vind het toch weer leuk.
Dettie
Dettie
Daphne Huisden "Alles is altijd fictie". Voorlopig bevalt het prima.
Net uit:
Karin Wahlberg - De tapijtverkoper
Dis is een thriller. Ik vond het wel een goed boek, al blijft een deel van het einde openliggen. In het verhaal verdwijnt namelijk op een gegeven moment een vrouw, die door haar man mishandeld is. Het is niet duidelijk of haar man haar vermoord heeft, maar dat ligt wel het meest voor de hand. De man doet aangifte van de verdwijning, maar aan het einde van het boek is er nog steeds geen duidelijkheid over haar lot.
Momenteel lees ik:
Inger Ash Wolfe - De dwaling
Ook dit is weer een thriller, maar ik ben er net in begonnen en kan dus nog niet veel zeggen.
Karin Wahlberg - De tapijtverkoper
Dis is een thriller. Ik vond het wel een goed boek, al blijft een deel van het einde openliggen. In het verhaal verdwijnt namelijk op een gegeven moment een vrouw, die door haar man mishandeld is. Het is niet duidelijk of haar man haar vermoord heeft, maar dat ligt wel het meest voor de hand. De man doet aangifte van de verdwijning, maar aan het einde van het boek is er nog steeds geen duidelijkheid over haar lot.
Momenteel lees ik:
Inger Ash Wolfe - De dwaling
Ook dit is weer een thriller, maar ik ben er net in begonnen en kan dus nog niet veel zeggen.
Eh, ik durf het haast niet te zeggen....Ik ben nu begonnen in Anna Karenina. Nog nooit gelezen. 

Nou dan kunnen we elkaar een hand geven, dat heb ik ook nog nooit gelezen. Het trekt me ook niet echt moet ik zeggen.
Dettie
Dettie
Tja, dat krijg je met die leesuitdagingen. Ik moest de dikste ongelezen "T" uit mijn kast nemen. Het trok mij ook niet. Maar het leest vlot weg, hoor, en ik wil er graag in doorlezen. Dat is een goed teken. 't Is alleen zo dik, hè.... 

Ja precies, het is zo dik, daar schrik ik toch aldoor weer door terug. Slaat nergens op natuurlijk. Maar vaak de verhalen zijn dikke boeken zo uitgebreid met beschrijvingen van landschap, inrichtingen van huizen, kleding enz. en kan, in mijn ogen, heel veel weggelaten worden.
Maar je hebt ook liefhebbers van lekker dikke boeken gelukkig.
Dettie
Maar je hebt ook liefhebbers van lekker dikke boeken gelukkig.
Dettie
Nou dat lijkt me in dit geval wel mee te vallen. Het irriteert me alleen, wanneer er eindeloos wordt doorgegaan over hetzelfde. Als de ontwikkeling van het verhaal stagneert (Het schervengericht van A.F.Th v.d. Heijden b.v. is zo'n boek).
Maar als er veel personen en situaties in voorkomen, waarin je je mee kunt laten drijven en die je boeien, dan maakt het voor mij niet uit dat het boek dik is. Je doet er wat langer over, waardoor het verhaal haast een deel van je leven wordt. Je beleeft het intenser.
Maar als er veel personen en situaties in voorkomen, waarin je je mee kunt laten drijven en die je boeien, dan maakt het voor mij niet uit dat het boek dik is. Je doet er wat langer over, waardoor het verhaal haast een deel van je leven wordt. Je beleeft het intenser.
En dat vond je dan gezien je opmerkingen over dat boek van Lappert ook. Terwijl ik het te langdradig vond, dat maakt de beleving zeker niet intens, integendeel. Ik 'beleef' niets meer.
Of Anna wel zou boeien, nou geen idee, ik heb het ook niet gelezen.
En dat zal voorlopig ook niet gebeuren.
Of Anna wel zou boeien, nou geen idee, ik heb het ook niet gelezen.
En dat zal voorlopig ook niet gebeuren.
-
Ik begin in Zwemmen van Martine Kamphuis (recensieboek) en ik 'moet' voor volgende week zondag nog lezen het samenleesboek De ring van Möbius, zodat ik die aan irene door kan geven.
Joanazinha
Joanazinha
-
Ik ga dit weekend beginnen in het spannende samenleesboek De ring van Möbius van Franck Thilliez.
Ik ben eindelijk bezig in De Glazen kamer van Simon Mawer, mooi tot nu toe.
Dettie
Dettie
-
Gisteren uitgelezen het recensieboek: Toen god een konijn was van Sarah Winman. De recensie is geschreven; ik laat hem nog even sudderen en dan stuur ik hem morgen naar Dettie.
Nu ga ik beginnen in: Medelijden met de duivel van Violet Leroy. Ook een recensieboek; ze stromen deze maand binnen!
Nu ga ik beginnen in: Medelijden met de duivel van Violet Leroy. Ook een recensieboek; ze stromen deze maand binnen!
Momenteel lees ik:
Het limonadegevoel en andere verhalen van Vonne van der Meer. Ik vind het een beetje tegenvallen, in vergelijking met haar latere werk.
Het limonadegevoel en andere verhalen van Vonne van der Meer. Ik vind het een beetje tegenvallen, in vergelijking met haar latere werk.
Die van mij is straks ook echt gaar..dat boek van het konijn bedoel ik.
Ik lees fantasy: Tthe King van Mark Menozzi. Weer zo'n boek waar je goed moet zoeken naar gegevens.
Wie het plaatje vindt, mag het zeggen!
Ik lees fantasy: Tthe King van Mark Menozzi. Weer zo'n boek waar je goed moet zoeken naar gegevens.
Wie het plaatje vindt, mag het zeggen!
ha marjo, typ bij google Mark Menozzi in en klik dan op afbeeldingen... voila The king. Anders ook bij Van stockum The king De zwarte koning leeftijd 13-15 jaar
Dettie
Dettie
Tjee, ik zie de afbeelding dan tig keer! Nooit aan gedacht zo te zoeken!!
Die van een andere uitgever is vaak te groot, heb ik de ervaring.
Die van een andere uitgever is vaak te groot, heb ik de ervaring.
Joanazinha schreef:Gisteren uitgelezen het recensieboek: Toen god een konijn was van Sarah Winman. De recensie is geschreven; ik laat hem nog even sudderen en dan stuur ik hem morgen naar Dettie.
Leuke combinatie. De titels maken me wel nieuwsgierig.
Ik heb zelf vandaag weer een stapeltje boeken uit de bibliotheek gehaald:
Holt, Anne - Wees niet bang
George, Elisabeth - De verdwenen Jozef
Meer, Vonne van der - Zondagavond
Scholten, Daniel - Die falsche Tote
Schneyder, Kim - Hilfe ich bin reich!
De laatste twee zijn voor de vakantie bedoeld. Als ik naar Duitsland ga, neem ik bij voorkeur Duitse boeken mee.
M'n vader heeft vandaag de biografie van Frits Hotz gekocht. Zelf ben ik nog steeds niet verder gegaan in de biografie van Bob den Uyl, een boek waar m'n vader nog een kleine bijdrage aan geleverd heeft.
>>>>>Zelf ben ik nog steeds niet verder gegaan in de biografie van Bob den Uyl, een boek waar m'n vader nog een kleine bijdrage aan geleverd heeft.
en nu zijn wij (oke, ik) natuurlijk nieuwsgierig naar wat voor bijdrage?
Groeten Willeke
en nu zijn wij (oke, ik) natuurlijk nieuwsgierig naar wat voor bijdrage?
Groeten Willeke