Gil vander Heyden - Vogelmeisje (vanaf 10 jaar)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44087
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Gil vander Heyden - Vogelmeisje (vanaf 10 jaar)

Berichtdoor Dettie » 08 Mei 2009, 14:54

Dit boek heb ik al een tijdje uit en ik ben zelfs al een keer eerder aan een verslag begonnen maar ik kwam er niet uit. Het is namelijk een apart verhaal dat op gegeven moment een bepaalde wending krijg waarmee ik niet mee uit de voeten kan.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/gil-van-der-heyden

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 11 Jun 2009, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Jan 2011, 15:58

Ik ben het niet helemaal met je eens, dat lees je..

Waar ik me over verbaas is de gelijkenis met het verhaal van Joke van Leeuwen. Ook een vogelmeisje.
Dat is blijkbaar eerder geschreven, dus dan heeft mevrouw van der Heyden het idee 'gejat'?
Wel anders uitgewerkt, maar toch..

http://www.leestafel.info/gil-van-der-heyden

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44087
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Jan 2011, 17:11

Haha ik weet nog dat ik enorme moeite met het verslag had omdat ik niet wilde verraden wat die knobbeltjes waren en jij schrijft het gewoon op. Later zag ik dat iedereen dat deed. Met zo'n titel kan het eigenlijk ook wel.

Ik vond het gek dat een moeder een afspraak met een arts vergeet als haar dochter knobbeltjes op haar rug heeft. Ik neem aan dat een moeder toch wil weten wat haar kind mankeert. Ik vond dat vergeten te makkelijk. En een moeder die in het ziekenhuis ligt en tante Wies die oppast en zich niet meer laat zien? Mwah, ook niet erg sterk. Het kan maar het vogelmeisje gaat niet meer naar school en moeder wordt niet ingelicht? Lijkt me ook sterk maar ja.

Persoonlijk vond ik het een vrij naargeestig, triest verhaal met wel een erg open eind (die afspraak). Ik heb het verhaal wel onthouden wat volgens jou een pluspunt is maar toch zal ik het boek niet snel aanraden.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 30 Jan 2011, 20:34

Het is geen realistisch verhaal, daar heb je gelijk in. Maar dat is hier niet erg. Vind ik.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten