Momenteel lees ik.....
-
Ik ga vanavond beginnen in Blond 15 van Heleen van der Kemp, een recensieboek. Op de achterkant staat o.a.: Blond 15 is een snelle, eigentijdse misdaadthriller die actuele thema's raakt, zoals de rol van de media in een misdaadzaak en het gevaar dat kan schuilen in het gebruik van socialenetwerksites.
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
Nog bezig in Oscar et la dame rose van Eric-Emmanuel Schmitt (in het frans, ja, ja zo dadelijk chapitre 2, eergisteren begonnen in de weg naar Callisto van Torsten Krol, ben nu halverwege: lekker hap-slip-weg leesvoer.
Zo dadelijk ga ik maar weer eens een poging om Rood en zwart van Stendhal te lezen en twijfel wat betreft de Nederlandse auteurs nog tussen een boek van Grunberg, A.F.Th. of Rosenboom.
irene
Zo dadelijk ga ik maar weer eens een poging om Rood en zwart van Stendhal te lezen en twijfel wat betreft de Nederlandse auteurs nog tussen een boek van Grunberg, A.F.Th. of Rosenboom.
irene
-
-
irene schreef:Nog bezig in Oscar et la dame rose van Eric-Emmanuel Schmitt (in het frans, ja, ja zo dadelijk chapitre 2, eergisteren begonnen in
Hou je zakdoeken maar bij de hand! (collega's zijn onlangs naar de film gaan kijken met hun klas en de helft kwam zo betraand als wat terug, terwijl we het verhaal allemaal bijna kunnen opzeggen, zo vaak hebben we het gelezen!)
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
-
Ik lees momenteel Snel geld van Jens Lapidus. Echt geweldig!
Een keiharde, supersnelle thriller met veel straattaal, af en toe korte staccato zinnen. En heel apart: geen 'good guy' te bekennen. De interactie is tussen 3 criminelen en hun verschillende achtergronden.
Lapidus wordt naar voren geschoven als de volgende Stieg Larsson - ook omdat hij met een trilogie bezig is waarvan het tweede deel binnenkort verschijnt - maar hij heeft een heel andere manier van schrijven. Niet met elkaar te vergelijken, maar wel zeer de moeite waard.
Een keiharde, supersnelle thriller met veel straattaal, af en toe korte staccato zinnen. En heel apart: geen 'good guy' te bekennen. De interactie is tussen 3 criminelen en hun verschillende achtergronden.
Lapidus wordt naar voren geschoven als de volgende Stieg Larsson - ook omdat hij met een trilogie bezig is waarvan het tweede deel binnenkort verschijnt - maar hij heeft een heel andere manier van schrijven. Niet met elkaar te vergelijken, maar wel zeer de moeite waard.
-
-
-
-
Hahaha
. Ik ben alleen allergisch voor niet-geloofwaardige boeken. Desondanks was het geen slecht boek, maar het was het niet voor mij.... Afijn, de recensie volgt zeer binnenkort
.
Ik ben nu bezig in een ander recensieboek: Duivelssonate van Alex van Galen. Een thriller van Nederlandse bodem die op crimezone.nl 5 sterren krijgt. En ik moet zeggen dat ik er ook zeer van gecharmeerd ben.

Ik ben nu bezig in een ander recensieboek: Duivelssonate van Alex van Galen. Een thriller van Nederlandse bodem die op crimezone.nl 5 sterren krijgt. En ik moet zeggen dat ik er ook zeer van gecharmeerd ben.