Karel ten Haaf - Bokkenvla

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 04 Dec 2004, 18:16

Op de site van uitgeverij passage wordt naar onze discussie verwezen zag ik.

http://www.uitgeverijpassage.nl/paginas/tenhaaf.html

Bernadet

Marjo

Berichtdoor Marjo » 05 Dec 2004, 16:15

t'Is me wat, en dat mag zomaar van jou?

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 07 Dec 2004, 11:38

Het maakt mij niet zoveel uit, tenzij jullie er bezwaar tegen hebben.

Bernadet

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 20 Dec 2004, 21:36

Nu is de uitgeverij zelf een recensiepagina begonnen!

http://boekenlezers.web-log.nl/

Goed voorbeeld doet goed volgen?

Bernadet

Koekiebak

Bokkenvla

Berichtdoor Koekiebak » 01 Jan 2005, 19:37

Ik heb het boekje via Bernadette, die ik ken via Bookcrossing, ontvangen en eergisteren gelezen. Tja, ik had er eerlijk gezegd iets anders van verwacht. Ik dacht ten eerste dat het over de satanskerk zou gaan (een soort van waargebeurd), en ten tweede dat het erg eng zou zijn. En nu bleek het alleen maar erg vies te zijn!!! ;)
Eng vond ik het geen moment. Wel heb ik twee keer hardop moeten lachen. Vooral om de aanhef van het dagboek. Het was niet slecht geschreven, ik werd best in het verhaal meegezogen, lekker lopende zinnen.

De beschrijving van het dagboek, vond ik - hoewel ik best preuts ben aangelegd :oops: - nog wel kunnen, maar van de toestanden met de melkmachine op het eind zakte mijn broek echt af. Gatsiedarrie, hoe verzin je het... Een geheim verlangen van de schrijver of zo? En nu ben ik ook 'bezoedeld', want ik zag gisteren een vrouw zeulen met een pak caramelvla en ik roep spontaan tegen mijn man: hé, bokkenvla!!!

Ik ga bij de eerstvolgende Bookcross-meeting kijken of er nog meer belangstelling voor is. Ik vind het geen boek dat je zomaar ergens achter kunt laten (op een geitenboerderij of zo, haha).

Marjo

Berichtdoor Marjo » 01 Jan 2005, 19:49

Nee, hè, geen boek dat je zomaar in de trein laat liggen..
Het is maar goed dat je Mij gisteren niet zag: ik liet een pak melk vallen, en daar stroomde al die melk..ik zou wel meteen geweten hebben dat je een leestafellid was (ik weet van Bernadet dat je in de Reeshof woont, ik ook)

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 01 Jan 2005, 23:20

Hee koekiebak!

Dat je dat gedoe met die melkmachine vies vond! Erg he, het is echt smerig. Wat ik eigenlijk wel grappig vond is dat hij in het begin van het verhaal die man verdwaasd ziet rondrennen, later snap je pas waarom!

Ja jullie hebben elkaar mooi misgelopen bij de meeting in Tilburg. Uitgerekend dat weekend moest Marjo weg.
Ik ben wel benieuwd wat de volgende lezer vindt van het verhaal!
Zit nu al te lachen.

Bernadet

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”