Nieuw aangeschaft
-
Trouwens die biografie over Vermeer, Gezicht op Delft heb ik volgens mij ook!
Ik ben op de helft Roel, er staan afbeeldingen bij en veel van het werk van Vermeer wordt besproken, ook een beetje geschiedenis erbij.
Over Vermeer zelf was niet echt veel bekend, wat deze schrijver te weten is gekomen is uit verkopen, getuige zijn bij huwelijken en opstellen van erfenissen of inboedelbeschrijvingen.
Ik vind het erg interessant en google wat af om dingen erbij te zoeken.
Het stradivariusboek heb ik al uit.
Er worden 5 stradivariusviolen besproken, welke weg ze zijn gegaan, wie ze bespeeld hebben enz.
Ik mag dat graag lezen.
Dettie
Roel schreef:Ja, anders ik wel! De titel suggereert een moralistische vertelling, maar pas op deze verhalen hebben vaker haken. Ze worden vaak voor sentimentele vertellingen versleten, maar dat zijn ze vaker juist niet.Dettie schreef:Geschichte von Braven Kasperl und dem schönen Annerl
Bij zo'n titel slaat mijn fantasie gelijk op hol. Geweldig!
Dettie
Heb ik al jaren thuis liggen, Roel, maar helaas nog altijd niet gelezen. Helaas wordt mijn lijst van te lezen boeken alleen maar langer.
-
Vandaag gekocht: Een delicate dans van Qiu Xialolong.
Ik herkende de naam van de schrijver omdat Dettie die had voorgesteld (weliswaar met een ander boek) voor het spannende samenleesboek van november. Nieuwsgierig en liefhebber van thrillers als ik ben heb ik het boek uit de kast gepakt, stukje in gelezen...... en was gelijk verkocht (en het boek ook
).
Mijn stapel gekochte boeken van het afgelopen half jaar dijdt uit..... toch maar eens kijken wanneer ik daar tijd voor kan maken!
Ik herkende de naam van de schrijver omdat Dettie die had voorgesteld (weliswaar met een ander boek) voor het spannende samenleesboek van november. Nieuwsgierig en liefhebber van thrillers als ik ben heb ik het boek uit de kast gepakt, stukje in gelezen...... en was gelijk verkocht (en het boek ook

Mijn stapel gekochte boeken van het afgelopen half jaar dijdt uit..... toch maar eens kijken wanneer ik daar tijd voor kan maken!
Daar moeten we inderdaad eens iets op verzinnen Joanazinha..bij mij bleek bij het opnieuw inruimen van de kast ook dat er een enorme hoeveelhied staat. Ik schift er al uit waarvan ik toch al wel weet dat ik ze ook niet meer zal lezen, maar er blijft bog zoveel over..
Iemand een idee?
Misschien nummeren tot 50 en dat de 2008-challenge maken? Maar dan is nog maar een deel weg..
Iemand een idee?
Misschien nummeren tot 50 en dat de 2008-challenge maken? Maar dan is nog maar een deel weg..
-
Marjo schreef:Daar moeten we inderdaad eens iets op verzinnen Joanazinha..bij mij bleek bij het opnieuw inruimen van de kast ook dat er een enorme hoeveelhied staat. Ik schift er al uit waarvan ik toch al wel weet dat ik ze ook niet meer zal lezen, maar er blijft bog zoveel over..
Iemand een idee?
Volgens mij kunnen wij allemaal wel 10 levens leven en dan nog genoeg te lezen overhouden

En ik word ook nog geacht 32 uur per week op mijn werk te verschijnen

Ik denk dat mijn 2008-challenge wat Leestafel betreft wordt: minimaal 1 boek per maand uit mijn privé/permanente-collectie (her)lezen. Het lijkt niet veel, maar samen met wat er al te lezen op het programma staat zit ik denk ik aan mijn tax....... en dan moet het jaar nog beginnen!!
Ik zal morgen eens in mijn boekenkast duiken en in ieder geval 12 boeken uitzoeken en hier op het forum zetten.
-
dat klinkt nu eens als een geweldig idee! de operatie "lees je kast leeg". ook ik heb hopen boeken die ik voor een prikje op de kop heb kunnen tikken of schrijvers die ik heb gekocht omdat ik weet dat ik ze graag leest, maar die nu in mijn kast stof staan te vergaren...
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Ik heb maar een nieuw item gemaakt voor onze uitdaging 2008, zie
http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=4225
Dettie
http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=4225
Dettie
Hoi Dettie,
Nee, ik heb me vergist. Het is niet een biografie over Vermeer, maar eentje over de Nederlandse schilderkunst waar Vermeer in langs komt, maar ook Rembrand en anderen.
Dat wist ik ja, dat er weinig over Vermeer bekend is.
Zijn hemelsblauwe luchten en de inlichtinval zijn een wonder in de schilderkunst.
Nee, ik heb me vergist. Het is niet een biografie over Vermeer, maar eentje over de Nederlandse schilderkunst waar Vermeer in langs komt, maar ook Rembrand en anderen.
Dat wist ik ja, dat er weinig over Vermeer bekend is.
Zijn hemelsblauwe luchten en de inlichtinval zijn een wonder in de schilderkunst.
Dettie schreef:Trouwens die biografie over Vermeer, Gezicht op Delft heb ik volgens mij ook!
Ik ben op de helft Roel, er staan afbeeldingen bij en veel van het werk van Vermeer wordt besproken, ook een beetje geschiedenis erbij.
Over Vermeer zelf was niet echt veel bekend, wat deze schrijver te weten is gekomen is uit verkopen, getuige zijn bij huwelijken en opstellen van erfenissen of inboedelbeschrijvingen.
Ik vind het erg interessant en google wat af om dingen erbij te zoeken.
Het stradivariusboek heb ik al uit.
Er worden 5 stradivariusviolen besproken, welke weg ze zijn gegaan, wie ze bespeeld hebben enz.
Ik mag dat graag lezen.
Dettie
Nou Rutger dat is geen excuus! Dit flinter dun boekje past letterlijk in de kier van een deur! Zelfs in het Duits heb je dit zo uit.
Nu heb ik mezelf klem gezet en kan ik het lezen ervan niet meer uitstellen! Ha ha.
Nu heb ik mezelf klem gezet en kan ik het lezen ervan niet meer uitstellen! Ha ha.
Rutger schreef:Roel schreef:Ja, anders ik wel! De titel suggereert een moralistische vertelling, maar pas op deze verhalen hebben vaker haken. Ze worden vaak voor sentimentele vertellingen versleten, maar dat zijn ze vaker juist niet.Dettie schreef:Geschichte von Braven Kasperl und dem schönen Annerl
Bij zo'n titel slaat mijn fantasie gelijk op hol. Geweldig!
Dettie
Heb ik al jaren thuis liggen, Roel, maar helaas nog altijd niet gelezen. Helaas wordt mijn lijst van te lezen boeken alleen maar langer.
O jee.. nu krijg ik op mijn beurt op m'n donder..
Ha ha..ja wat dacht jij, het uur der wrake is nu aangebroken...eerst mij een beetje toespreken om de totaal onschuldige aankoop van een luttel boekje, en dan vervolgens zélf...
Nee he..het klinkt totaal ongeloofwaardig uit mijn mond..iemand op zijn donder geven voor de aankoop van een boek. Klinkt als een mooie aankoop Marjo.
Groetjes
Wil
Was je echt in London, of heb je via internet daar gewinkeld?
Trouwens is dat boek over het London de pil (1000 bladzijden) van Akroyd?
Trouwens is dat boek over het London de pil (1000 bladzijden) van Akroyd?
Marjo schreef:O jee.. nu krijg ik op mijn beurt op m'n donder..
ik heb in Londen een tweedehandswinkeltje bezocht, heel grappig trouwens: in Charing Cross Road, nummer 48.. Nee, niet 84 dus, dat van het boek!
Ik heb er een boek over de geschiedenis van Londen meegenomen en eentje over de Eerste Wereldoorlog.
Nee geen Akroyd. Het boek ligt nu boven, kan de schrijver even niet nakijken, maar het is een oud boek, met oude foto's. Daarom viel ik er voor trouwens. De geschiedenis gaat niet verder dan de tweede wereldoorlog.
Eigenlijk heb ik niets 'nieuw' aangeschaft, het zijn tweedehands boeken. (Ik was echt in Londen Roel, het zit nog in m'n benen..)
Eigenlijk heb ik niets 'nieuw' aangeschaft, het zijn tweedehands boeken. (Ik was echt in Londen Roel, het zit nog in m'n benen..)