Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's
Ik heb nu twee debuten weggelegd. Het een is "wees eerlijk"van Marijntje Festen en Sharon van Minden. Deze twee meiden schrijven elkaar emails, die alleen maar gaan over uitgaan en mannen. Een kopie van de "hoe overleef ik"serie van Francine Oomen, lijkt het wel. Met tussen de hoofdstukken door vragen aan de lezer. Het onderwerp en de vorm staan me niet aan.
Het tweede is een thriller van Willem Asman "de Cassandra paradox". Het leest vlot, maar ik begrijp er weinig van. En het is meer actie van verhaal, niet mijn stijl.
Het tweede is een thriller van Willem Asman "de Cassandra paradox". Het leest vlot, maar ik begrijp er weinig van. En het is meer actie van verhaal, niet mijn stijl.
Ja ik ben aan het raaskallen....
Schaduwkind is inderdaad van Thomese, ik bedoelde Schijnbewegingen van Floortje Zwigtman dat is een dikke pil net als In Europa.
Profielschets is niet dik. Het gaat over allerlei strubbelingen op een universiteit. Vrouw Ella van hoogleraar Bernt zit ongelukkig te wezen in nieuwbouwwijk. Bernt heeft allerlei vriendinnetjes totdat het te close wordt, dan haakt hij af maar werkt de relatie 'netjes' af en bezorgt de dames een baan. Anja is afgedankte vriendin van Bernt en erg feministisch (geworden?) enz enz. Het is net een slechte soap.
Bernadet
Schaduwkind is inderdaad van Thomese, ik bedoelde Schijnbewegingen van Floortje Zwigtman dat is een dikke pil net als In Europa.
Profielschets is niet dik. Het gaat over allerlei strubbelingen op een universiteit. Vrouw Ella van hoogleraar Bernt zit ongelukkig te wezen in nieuwbouwwijk. Bernt heeft allerlei vriendinnetjes totdat het te close wordt, dan haakt hij af maar werkt de relatie 'netjes' af en bezorgt de dames een baan. Anja is afgedankte vriendin van Bernt en erg feministisch (geworden?) enz enz. Het is net een slechte soap.
Bernadet
Vast, ja..
Mijn dochter (14) heeft de hele serie gelezen, acht delen meen ik. Op mijn vraag of ze dit soort boeken leuk vindt, zei ze dat ze dat eigenlijk niet vond, maar toch wilde ze weten hoe het verder ging. Ik denk dat het net zo werkt als bij soaps: ook daar kunnen mensen vaak niet aangeven waarom ze eigenlijk blijven kijken, terwijl ze weten dat het pulp is.
Een kwalijke nieuwsgierigheid..
Mijn dochter (14) heeft de hele serie gelezen, acht delen meen ik. Op mijn vraag of ze dit soort boeken leuk vindt, zei ze dat ze dat eigenlijk niet vond, maar toch wilde ze weten hoe het verder ging. Ik denk dat het net zo werkt als bij soaps: ook daar kunnen mensen vaak niet aangeven waarom ze eigenlijk blijven kijken, terwijl ze weten dat het pulp is.
Een kwalijke nieuwsgierigheid..
Ïnderdaad Marjo: een kwalijke nieuwsgierigheid. Sterker nog: dit soort boeken en al die pulp die ze tegenwoordig op t.v. uitzenden maakt het er allemaal niet beter op. Zojuist zag ik, echt waar, een jongen en een meisje van hooguit 5 à 6 jaar in een innige omhelzing op de mond zoenen en nog langdurig ook! De jeugd ziet of hoort tegenwoordig bijna niets anders meer, of zie ik nu iets verkeerds en vinden jullie mij hierin ouderwets?
Groetjes, Irene
Groetjes, Irene
Dan ben ik net zo ouderwets als jij..ik weet niet wat mijn kinderen allemaal zien, ik kan moeilijk met hen meekijken, en ik heb (nog) niet het idee dat ze er gekke dingen om gaan doen, maar goed kan het niet zijn.
Niet alle kinderen hebben de nuchterheid die nodig is om dat allemaal aan te kunnen.
Ik weet niet of jij "schijnbewegingen' gelezen hebt, maar ook dat boek vind ik echt niets voor jongeren van 13, 14, of zelfs 17 jaar.
Niet alle kinderen hebben de nuchterheid die nodig is om dat allemaal aan te kunnen.
Ik weet niet of jij "schijnbewegingen' gelezen hebt, maar ook dat boek vind ik echt niets voor jongeren van 13, 14, of zelfs 17 jaar.
Nee Schijnbewegingen vond ik eerder een boek voor volwassenen.
Ook al omdat alles open en bloot werd beschreven (de grabbelzakken!)
Ik begrijp ook echt niet waarom het die classificatie heeft gekregen.
Maar wat Gossip girl betreft, ik denk dat veel meiden zeker zo leven. Ik was een tijd geleden op een verjaardag en daar ging het tussen meiden van 12-16 jaar inderdaad over jongens, kledingzaakjes en make-up en lingerie! Ik probeerde er nog een wending aan te geven maar dat lukte niet.
Ik kreeg het er eigenlijk heel benauwd van.
Zulke boeken geven kennelijk toch een beetje hun wereld weer.
Voordat ik alle moeders over me heen krijg, gelukkig zijn niet alle jongeren zo!
Bernadet
Ook al omdat alles open en bloot werd beschreven (de grabbelzakken!)
Ik begrijp ook echt niet waarom het die classificatie heeft gekregen.
Maar wat Gossip girl betreft, ik denk dat veel meiden zeker zo leven. Ik was een tijd geleden op een verjaardag en daar ging het tussen meiden van 12-16 jaar inderdaad over jongens, kledingzaakjes en make-up en lingerie! Ik probeerde er nog een wending aan te geven maar dat lukte niet.
Ik kreeg het er eigenlijk heel benauwd van.
Zulke boeken geven kennelijk toch een beetje hun wereld weer.
Voordat ik alle moeders over me heen krijg, gelukkig zijn niet alle jongeren zo!
Bernadet
Ik ben indertijd in Schijnbewegingen begonnen, maar helaas door omstandigheden, niet uitgelezen.
Overigens stond dit boek bij ons, terecht, bij de volwassenenafdeling.
Bernadet, je krijgt beslist niet een moeder over je heen(veronderstel ik)!
Marjo, gelukkig zijn wij in de ogen van onze "kids"niet ouderwets. Ik heb ze vanmiddag ook even telefonisch en persoonlijk aan de tand gevoeld.
Ze waren het volledig met ons eens.
Groetjes, Irene
Overigens stond dit boek bij ons, terecht, bij de volwassenenafdeling.
Bernadet, je krijgt beslist niet een moeder over je heen(veronderstel ik)!
Marjo, gelukkig zijn wij in de ogen van onze "kids"niet ouderwets. Ik heb ze vanmiddag ook even telefonisch en persoonlijk aan de tand gevoeld.
Ze waren het volledig met ons eens.
Groetjes, Irene