Yann Martel - Het leven van Pi
Yann Martel - Het leven van Pi
Het verslag staat er al lang op maar was vergeten een link naar het forum te maken.
Lees verder...
http://www.leestafel.info/yann-martel
bernadet
Lees verder...
http://www.leestafel.info/yann-martel
bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 03 Jun 2009, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik dacht eigenlijk niet dat dat een hallucinatie was (ben het al wat vergeten, want een tijdje geleden).
Maar die man die hij op het einde van zijn bootreis ontmoette. Daar had ik mijn twijfels over of dat nu door de ontbering was, dat hij hem zag of echt ontmoet had. Ik geloof dat op het einde duidelijk werd dat ook dat geen hallucinatie was.
Groetjes. Tiba.
Maar die man die hij op het einde van zijn bootreis ontmoette. Daar had ik mijn twijfels over of dat nu door de ontbering was, dat hij hem zag of echt ontmoet had. Ik geloof dat op het einde duidelijk werd dat ook dat geen hallucinatie was.
Groetjes. Tiba.
Ik heb het een jaar geleden gelezen, dus het exacte discussiepunt is mijn geheugen alweer vervlogen. Wat ik me wel herinner zijn de Japanners aan het eind, maar die bedoelen jullie waarschijnlijk niet. Volgens mij was het boek zo'n succes omdat iedereen wel een soortgelijke 'tijger' in zijn leven heeft; iets waarmee hij of zij moet zien te leven...
Laatst gewijzigd door Gast op 27 Dec 2005, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Die associatie had ik nog nooit gemaakt BB.
Nee er is op gegeven moment een man bij de boot maar dat wordt vrij hallucinant beschreven.
Dat met die Japanners is het 'tweede' verhaal dat een stuk gruwelijker (realistischer?) was.
Bernadet
die verbaasd staat dat ze zoveel van dit boek onthouden heeft.
Nee er is op gegeven moment een man bij de boot maar dat wordt vrij hallucinant beschreven.
Dat met die Japanners is het 'tweede' verhaal dat een stuk gruwelijker (realistischer?) was.
Bernadet
die verbaasd staat dat ze zoveel van dit boek onthouden heeft.
-
dit boek staat al een tijdje op mijn lijstje maar het is de hele tijd uitgeleend in de bib. Dus heb ik deze keer maar "Zelf" mee, van dezelfde auteur.
misschien een beetke off topic, maar de laatste tijd overkomt het mij steeds vaker dat geen enkele van de boeken op mijn lijstje in de bib te vinden is en ik dus met andere naar huis kom, dikwijls van dezelfde auteur of van de auteur die er net naast stond...
Ik blijf wel nieuwsgierig naar die Pi hoor...
misschien een beetke off topic, maar de laatste tijd overkomt het mij steeds vaker dat geen enkele van de boeken op mijn lijstje in de bib te vinden is en ik dus met andere naar huis kom, dikwijls van dezelfde auteur of van de auteur die er net naast stond...
Ik blijf wel nieuwsgierig naar die Pi hoor...
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
De beschrijvingen van de zee waren prachtig.
Ongelooflijk daarover zoveel te kunnen vertellen, zonder dat het saai wordt!
De evolutie van Pi van vegetariër naar alles-alles-eter is ook zeer boeiend!
Dit zijn enkele dingen die me nu weer te binnen schieten.
Groetjes. Tiba.
Ongelooflijk daarover zoveel te kunnen vertellen, zonder dat het saai wordt!
De evolutie van Pi van vegetariër naar alles-alles-eter is ook zeer boeiend!
Dit zijn enkele dingen die me nu weer te binnen schieten.
Groetjes. Tiba.
Laatst gewijzigd door tiba op 30 Dec 2005, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vond het begin ook bijzonder, dat Pi drie geloven had! Erg humoristisch.
En de verhalen over de dierentuin, dat die vader laat zien hoe 'lief' die leeuwen en tijgers kunnen zijn. En dankzij die verhalen over de dierentuin, waardoor Pi veel kennis van dieren had, werd de rest van het verhaal ook geloofwaardig.
Het eind vond ik min of meer schokkend omdat dat zo haaks staat op het eerdere verhaal.
Bernadet
En de verhalen over de dierentuin, dat die vader laat zien hoe 'lief' die leeuwen en tijgers kunnen zijn. En dankzij die verhalen over de dierentuin, waardoor Pi veel kennis van dieren had, werd de rest van het verhaal ook geloofwaardig.
Het eind vond ik min of meer schokkend omdat dat zo haaks staat op het eerdere verhaal.
Bernadet
-
tiba schreef:Kun je niet reserveren in de bib, Elvira? Hier gaat dat wel, kost 1euro. Wie het geleend heeft, kan dan niet meer verlengen.
Het gaat ook via internet.
Groetjes. Tiba.
hé, dat is geen slecht idee. meestal wacht ik gewoon tot het is "vrij" is maar ik heb idd het gevoel dat ik in dit geval nog lang zal kunnen wachten...
Ik vond nog een interview met Yann Martel over dit boek
Klik hier http://boeken.vpro.nl/artikelen/19949436/
Bernadet
Klik hier http://boeken.vpro.nl/artikelen/19949436/
Bernadet
-
ja, ik heb het ook eindelijk net uit. als ik door het verbeteren van de boekverslagen ben (ik heb mezelf op de hals gehaald 40 boekverslagen te verbeteren voor franse boekjes EN daar passende examenvragen bij te bedenken, dus lees ik al die boeken ook zelf) volgt mijn verslag ook. het einde vond ik ook speciaal, gelukkig, want een stom einde zou veel kapot hebben gemaakt. heerlijk boek!
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”