Pieter van den Heuvel - Een toren van koe 3+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Pieter van den Heuvel - Een toren van koe 3+

Berichtdoor Dettie » 04 Jan 2022, 12:51


Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Pieter van den Heuvel - Een toren van koe 3+

Berichtdoor Marjo » 04 Jan 2022, 16:36

Haha, ik moest denken aan een meisje van drie. Ze wilde het boek 'een dinosaurus op de 13e verdieping' voorgelezen hebben. Maar dertien verdiepingen dat is lang.Dacht de voorlezer te kunnen beginnen op de vijfde om het in te korten. Mooi niet!
De vraag is dus of kinderen ook vinden dat het op een gegeven moment wel genoeg is geweest.
Laatst gewijzigd door Marjo op 04 Jan 2022, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Pieter van den Heuvel - Een toren van koe 3+

Berichtdoor Dettie » 04 Jan 2022, 18:19

ja dat denk ik eigenlijk wel, want er is ook veel minder te zien, behalve rondvliegende vliegtuigen en helicopters is de rest weg. Je ziet de koeien amper meer. Het leuke en grappige op de afbeeldingen weg en de tekst bestaat telkens uit één zinnetje.
Maar veel recensies waren lovender dan ik, sommigen dachten hetzelfde als ik. Zelf vond ik het verhaal steeds minder worden, het ging te ver door waardoor het minder grappig en minder origineel werd.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Pieter van den Heuvel - Een toren van koe 3+

Berichtdoor Marjo » 10 Jan 2022, 19:45

Ik vind hem wel leuk, vanwege de afwisseling van manieren waarop die koeien de hoogte in klimmen!
Hoe bedenk je het!
Als je het op die manier brengt bij een kind...hoe zou de volgende boven komen, dan denk ik dat dit wel een succes is!
Maar de tekeningen kunnen niet zonder tekst, dus je hebt wel gelijk dat die koeien een beetje ondersneeuwen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Pieter van den Heuvel - Een toren van koe 3+

Berichtdoor Dettie » 10 Jan 2022, 20:46

Ja het begin is superleuk, ik lachte me rot, eten mee voor onderweg en die loopplank gebruiken en zo. Later ook een ijskar erbij.
Echt leuk, maar het werd té ver doorgevoerd en toen waren juist die leuke dingen niet meer te zien.

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten