Marelle Boersma - Het Moezelmeisje

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Marelle Boersma - Het Moezelmeisje

Berichtdoor Marjo » 03 Dec 2021, 21:04


Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Marelle Boersma - Het Moezelmeisje

Berichtdoor Renate » 09 Dec 2021, 21:39

Cochem, daar ben ik wat geweest. Eerst tijdens een vakantie in Gerolstein (kan ik me weinig van herinneren, behalve dat ik toen ook nog op een stoomlocomotief heb gestaan). Voorts 2 keer in een appartement met m'n ouders. Goede herinneringen en op z'n minst een plaat die ik tijdens een van deze vakanties gekocht heb (in Trier). En dan nog verschillende keren tijdens vakanties elders. Drie keer tijdens een vakantie in Traben-Trarbach, een keer tijdens een riviercruise en mogelijk nog een of 2 keer tijdens vakanties in Trier en Saarburg. Herinneringen aan de leuke vakanties met m'n vader, die ik nu weer extra mis.
Ik zou overigens niet in Cochem willen wonen. Daar vind ik het te toeristisch voor. Je waant je soms gewoon in Nederland in de Kalverstraat.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Marelle Boersma - Het Moezelmeisje

Berichtdoor Dettie » 02 Jan 2022, 13:57

Het lijkt wel een beetje op het vroegere slavenwerk als ik het zo lees.
Waarom Nico en zijn vader Emma er niet bij willen hebben maakt het natuurlijk spannend, het lijkt me dat je zo mee gaat puzzelen over wat de oorzaak kan zijn.
Lekker verhaal denk ik zomaar.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Marelle Boersma - Het Moezelmeisje

Berichtdoor Marjo » 02 Jan 2022, 22:32

Vroegere slavenwerk? Dit soort buitenlandse arbeiders wordt nog steeds misbruikt. Ze zijn veelal illegaal en kunnen er zelf niets tegen doen.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten