Kristina Ohlsson - Davidsster
Kristina Ohlsson - Davidsster
Sterk geschreven thriller over de moord op twee tienjarige jongetjes en het verhaal dat aan hun dood vooraf ging.
Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/kristina-ohlsson
Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/kristina-ohlsson
Re: Kristina Ohlsson - Davidsster
Ik denk al: waar ken ik dat van.. staat voor mijn neus...
Jij een Scandinavisch boek? Ik ben benieuwd!
Nou, zo af en toe lees ik ze wel hoor. Ik ben alleen geen fan in de zin dat ik die allemaal wil lezen.
Ze zijn natuurlijk ook niet allemaal hetzelfde. De stijl van dit boek is ook niet echt standaard.
Als ik vandaag niet op tijd mijn bed uit had gemoeten had ik het boek gisteren gelezen tot het uit was...
Nu kan ik je alleen laten weten dat het een boek is dat erg goed in elkaar. zit. Dat weet je natuurlijk al, maar ik bedoel: iedere keer als je als lezer denkt: 'o zo zit het', weet de schrijfster er een net iets andere draai aan te geven. Knap!
Nu kan ik je alleen laten weten dat het een boek is dat erg goed in elkaar. zit. Dat weet je natuurlijk al, maar ik bedoel: iedere keer als je als lezer denkt: 'o zo zit het', weet de schrijfster er een net iets andere draai aan te geven. Knap!
En het blijft ondanks alle verhaalwendingen toch heel geloofwaardig. Dat vind ik helemaal knap!
Ben je al op zoek geweest naar meer?
Mijn verslag: http://www.thrillers-leestafel.info/kristina-ohlsson
-
Mijn verslag: http://www.thrillers-leestafel.info/kristina-ohlsson
-
Mooi verslag Marjo. Ik heb nog geen ander boek gelezen maar die zijn er gelukkig wel. Ooit, als er geen stapel recensieboeken op me ligt te wachten, ga ik ze heerlijk lezen.
Het had inderdaad ook nog zo kunnen zijn dat dit het eerste vertaalde boek was. Maar dat is dus niet zo.
En wanneer, tja, we kennen het probleem..
En wanneer, tja, we kennen het probleem..
Ik ben inmiddels bezig in het eerste boek van deze auteur. Het is in ieder geval waanzinnig spannend. Er is wel wat aandacht voor het privéleven van de hoofdpersonen, maar dat valt nog wel mee. Het zal mij benieuwen hoe alle stukjes op hun plaats vallen. Ik heb het gevoel dat ik al weet wie de dader is, hoewel het nog mistig is.
Er lopen wel de nodige verknipte figuren in het boek rond. Niet alleen de dader, maar ook de vader van het eerste slachtoffer en zijn moeder zijn toch wel lichtelijk verknipt. De vader die z'n vrouw mishandelt en z'n moeder die hem altijd een alibi weet te bezorgen, zodat hij de mishandelingen niet gepleegd kan hebben.
Er lopen wel de nodige verknipte figuren in het boek rond. Niet alleen de dader, maar ook de vader van het eerste slachtoffer en zijn moeder zijn toch wel lichtelijk verknipt. De vader die z'n vrouw mishandelt en z'n moeder die hem altijd een alibi weet te bezorgen, zodat hij de mishandelingen niet gepleegd kan hebben.
Davidster is overigens het vijfde boek uit de serie. Ik heb net het vierde boek uit en zal er nog wel een bespreking van schrijven. Ook hierin komen we Eden Lundell tegen.
En ik heb nu dit boek in huis. Eindelijk weer een boek waar ik geen bespreking van hoef te schrijven. Niet dat dat bij andere boeken wel moest, maar als er geen bespreking is, voel ik me wat eerder geroepen om er een te schrijven.
Ik ben er in bezig en het is weer heel spannend. Nee, ik ga geen bespreking schrijven. Aan de besprekingen die er al zijn, heb ik niets toe te voegen. De viool zet je op een gegeven moment op een bepaald been, maar later ontdek je een tweede viool, waardoor je nog steeds niet zeker weet wie haar man en kinderen vindt.
Heerlijk zo enthousiast als je bent!
Dettie
Dettie
Ik heb het boek inmiddels uit. In dit geval weet alleen de lezer hoe alles echt zit.
Terug naar “Het spannende boek/thrillers”