Het boek dat voor mij ligt is de derde druk van dit standaardwerk over de geschiedenis van Indonesië, dat uiteraard voor een groot gedeelte ook over het koloniale verleden gaat.
http://www.leestafel.info/leo-dalhuisen-ea
(De recensie staat al een tijdje op de site maar er was nog geen forumitem van)
Ria
Leo Dalhuisen e.a. - Geschiedenis van Indonesië
Re: Leo Dalhuisen e.a. - Geschiedenis van Indonesië
Er staat nog geen link bij Dettie. En ik was zo nieuwsgierig 

Haha ja als mijn hoofd niet vastzat vergat ik hem ook.
De link staat er nu bij Willeke.
Dettie
De link staat er nu bij Willeke.
Dettie
Dank je wel Dettie!
En wat een mooie recensie Ria, ik vond de inleiding ook mooi... aan de geschiedenis kunnen we niets meer veranderen, het koloniale verleden heeft het land ook gevormd, op welke manier dan ook, maar het is wel belangrijk dat we weten wat er gebeurd is, om het nu te kunnen begrijpen en lessen uit te leren. Met name in het onderwijs mag daar wat mij betreft nóg meer aandacht aan besteed worden.
Dat door de veranderende kijk op het verleden dingen nu anders benaderd en soms herzien worden, is alleen maar een positieve ontwikkeling.
En wat een mooie recensie Ria, ik vond de inleiding ook mooi... aan de geschiedenis kunnen we niets meer veranderen, het koloniale verleden heeft het land ook gevormd, op welke manier dan ook, maar het is wel belangrijk dat we weten wat er gebeurd is, om het nu te kunnen begrijpen en lessen uit te leren. Met name in het onderwijs mag daar wat mij betreft nóg meer aandacht aan besteed worden.
Dat door de veranderende kijk op het verleden dingen nu anders benaderd en soms herzien worden, is alleen maar een positieve ontwikkeling.